همه امشب یارانه می گیرند

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران؛ با تاکید دولت مبنی بر آغاز حذف یارانه بگیران از مهرماه، یارانه ای که امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می گردد می تواند آخرین یارانه بخشی از افرادی باشد که سال هاست هر ماه رقم 45 هزار و 500 تومانی را دریافت می نمایند.

همه امشب یارانه می گیرند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، انتها بعد از سال ها پرداخت یارانه همگانی و عدم اجرای تکلیف قانون بودجه برای حذف پردرآمدها، سال جاری دولت قرار است به الزام قانون مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی اقدام کند.

این در حالی است که در ماه های اخیر و با تصویب آیین نامه مربوطه، مسئولان بارها خاطرنشان کردند که از مهرماه غربالگری یارانه بگیران آغاز می گردد.

ربیعی -سخنگوی دولت- به تازگی خاطرنشان کرد که حذف یارانه بگیران پردرآمد به طور حتم انجام خواهد شد و در مرحله اول در مهرماه چند صدک از دهک های بالا حذف می شوند که ممکن است 700 تا 800 هزار نفر را در بر بگیرد.

اگر دولت به حرف خود عمل نموده و غربالگری را از ماه آینده در دستور کار قرار دهد، یارانه شهریورماه سرانجام پرداخت به جمعی خواهد بود که باید از سال ها قبل از لیست دریافت نمایندگان یارانه حذف می شدند.

از سال 1389 تاکنون که قانون هدفمندی یارانه ها اجرا شده با وجود نقدها زیادی که نسبت به پرداخت همگانی یارانه وجود داشت، در حال حاضر 78 میلیون نفر یعنی بالای 90 درصد جمعیت ایران مبلغ 45 هزار و 500 تومانی را ماهانه دریافت می نمایند که هزینه سنگینی را در حدود 3600 میلیارد تومان در هر ماه به دنبال دارد و این پرداخت مانع از رسیدن سهم سایر بخش های معین شده در قانون هدفمندی یارانه ها شده است.

گرچه قرار بر حذف یارانه بگیران در روزهای آینده است، اما هنوز به طور دقیق تعیین نیست که بر چه مبنایی و چگونه حذف انجام می گردد و تنها دولت اعلام نموده که معیار خود را میزان مصرف از حدی بالاتر قرار داده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 111

به "همه امشب یارانه می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه امشب یارانه می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید