نگاهی به گردشگری شهرهای آمریکای لاتین (بخش اول)

به گزارش بلندانیوز، جهانگردی در شهرهای آمریکای لاتین

منطقه آمریکای لاتین در جنوب قاره آمریکا واقع شده است و خط استوا درست از وسط آن گذاشته است. رودخانه های زیبای فراوان، سواحل حیرت آور و آب و هوایی آفتابی که برای بسیاری از جهانگردان جهان مجذوب کننده است در این منطقه قابل دسترس است. اگر قصد سفر به این سرزمین را دارید بد نیست جایگاه شهرهای مختلف این منطقه را از لحاظ تعداد جهانگرد، هزینه ها و … بدانید؛ چرا که شمار جهانگردانی که از شهرها بازدید می کنند درواقع نمایانگر جاذبه های جهانگردی و محبوبیت آن شهرها دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا در این قسمت لیست شهرهای مختلف پربازدید این منطقه را از لحاظ شاخص جهانی جهانگردی به شما معرفی کنیم.

نگاهی به گردشگری شهرهای آمریکای لاتین (بخش اول)

لیما در صدر کشورهای پربازدید

براساس جدیدترین گزارش شاخص جهانی توریستی، شهر لیما مرکز پرو با جذب 4.03 میلیون توریست در سال 2016 همچنان همانند سال گذشته عنوان پربازدیدترین شهر منطقه آمریکای لاتین را دارد. مکزیکوسیتی که در یک سال اخیر رشد قابل توجه 10 درصدی را در جذب توریست ثبت نموده، با 2.98 میلیون توریست در سال 2016 در جایگاه دوم محبوب ترین شهرهای آمریکای لاتین جای گرفته است. شهرهای پونتاکانا در جمهوری دومنیکن و سائوپائولو در برزیل نیز به ترتیب با جذب 2.73 و 2.3 میلیون توریست در سال 2016 مکان های سوم و چهارم فهرست 10 مقصد پربازدید آمریکای لاتین را از آن خود کردند.

سپس رتبه های پنجم تا دهم را نیز به ترتیب متعلق به بوینس آیرس آرژانتین (2.02 میلیون توریست)، سن خوزه کاستاریکا (1.63 میلیون)، ریودوژانیرو برزیل (1.37 میلیون)، بوگوتا در کلمبیا (1.26 میلیون)، مونته ویدئو در اروگوئه (930 هزار توریست) و کیتو در اکوادور (750 هزار توریست) می باشد.

لیما پیشتاز در رشد توریستی

بر اساس گزارش شاخص جهانی توریستی سال 2016، شهر لیما در پرو نه تنها پربازدید ترین شهر آمریکای لاتین به شمار می آید بلکه در 7 سال اخیر (2016-2009) با 9.9 درصد، بیشترین اندازه رشد را در جذب توریست خارجی ثبت نموده و پس از آن بوگاتا با 9.9 درصد رشد در این دوره زمانی، پونتاکانا با 7.3 درصد، ریودوژانیرو (میزبان رقابت های المپیک) با 6.5 درصد و مکزیکوسیتی با 6.2 درصد سریع ترین اندازه رشد را در جذب توریست خارجی طی 7 سال اخیر به ثبت رسانده اند. ماه های می، جولای، اوت و اکتبر اوج رونق توریستی در مرکز پرو است و طبق آنچه در این گزارش آمده، هدف 76 درصد از مسافران خارجیِ لیما سیاحت و گذراندن اوقات فراغت و هدف 24 درصد شان کسب و کار و تجارت است.

پول توریستان خارجی لیما در این شهر بیشتر صرف غذا و نوشیدنی (28.2 درصد) و البته اقامت (27.6 درصد) می شود.

رده بندی شهرهای آمریکای لاتین از لحاظ هزینه ها

پونتاکانا در شرقی ترین منطقه جمهوری دومنیکن قرار گرفته و به سبب سواحل زیبای شنی و پلاژهای رو به دریای کارائیب و اقیانوس اطلس محبوبیت خاصی نزد توریستان دارد. این شهر در سال 2016 میزبان بیش از 2.7 میلیون توریست خارجی بوده و پولی که این توریستان در آنجا خرج نموده اند به 2.96 میلیارد دلار رسیده است و این شهر را از لحاظ درآمد توریستی در رتبه نخست آمریکای لاتین قرار داده است. در مکزیکوسیتی نیز در سال 2016 حدود 2.27 میلیارد دلار از جیب توریستان به اقتصاد این شهر سرازیر شده است که البته صرف هزینه های مختلف می شود لازم به ذکر است لیما که دارای بیشترین توریست در آمریکای لاتین است، از لحاظ هزینه کردِ توریستان با 1.44 میلیارد دلار در رتبه پنجم واقع شده است.

در شهر بوگوتای کلمبیا در یک سال اخیر هزینه کرد توریستان با رشد چشمگیر 19.9 درصد همراه بوده و از سویی دیگر، بوینس آیرس آرژانتین در یک سال اخیر 17.8 درصد کاهش را هزینه توریستان تجربه نموده است. سائوپائولو و ریودوژانیرو، دو شهر معروف برزیل نیز از جمله مقاصد آمریکای لاتین هستند که با کاهش هزینه توریستان خارجی رو به رو می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1797

به "نگاهی به گردشگری شهرهای آمریکای لاتین (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به گردشگری شهرهای آمریکای لاتین (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید