نویسنده عرب:کرونا بسیاری از صف بندی های بین المللی را تغییر داده، روسیه و چین به اتحادیه اروپا نزدیکتر شده اند

به گزارش بلندانیوز، یک کارشناس و تحلیلگر عرب در مقاله ای به تاثیر ویروس کرونا بر نظم جهانی و صف بندی های سیاسی بین المللی پرداخت و نوشت که روسیه و چین در مقایسه با آمریکا به اتحادیه اروپا نزدیکتر شده اند .

نویسنده عرب:کرونا بسیاری از صف بندی های بین المللی را تغییر داده، روسیه و چین به اتحادیه اروپا نزدیکتر شده اند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عارف العلی در مقاله خود در روزنامه تشرین سوریه نوشت: قاره اروپا در سایه شیوع کرونا با بحران استثنایی و چند لایه ای به سر می برد که ممکن است ویرانگر باشد و باعث گسست آن گردد زیرا قاره پیر از زمان جنگ دوم دنیای تا به امروز شاهد چنین بحران اخلاقی و روحی و مادی نبوده است. هر دقیقه صدها نفر بر شمار مرگ و میر و مبتلایان به ویروس کرونا در بین جمعیت 512 میلیونی سالخورده قاره اروپا اضافه نموده می گردد.

وی اضافه نمود: بی شک، ویروس کرونا از یک سو ماهیت اتحادیه اروپا و از سوی دیگر ماهیت پیمان ایدئولوژیک ناتو را برملا کرد که تا چندی پیش اعضای آن افتخار می کردند که این پیمان بیانگر اتحاد و همبستگی و مشارکت و یاری نظامی و مالی و اجتماعی و انسانی بیه همه اعضای آن است.

این تحلیلگر توضیح داد: این فخرفروشی دروغین و پوچ باعث شد که بعضی کشورهای پیمان ورشو سابق با طمع جلب حمایت و حفاظت زیر چتر پیمان شنماینده ناتو بفرایند اما ژنرال کرونا قواعد وابستگی ها و صف بندیها را یک شبه تغییر داد؛ بیش از آن چیزی که جنگ های اول و دوم دنیای تغییر داد.

وی اضافه نمود: می بینیم که اعضای بنیانگذار ناتو که سنگ ترازوی اتحادیه اروپا به شمار می فرایند، پرچم چین را برافراشته اند و با روسیه به گرمی برخورد می نمایند. این درحالی است که این دو کشور تا چندی پیش از شدیدترین دشمنان ناتو و اتحادیه اروپا به شمار می رفتند. ویروس کرونا ثابت کرد که تا رابطه بین اعضای اتحادیه اروپا همان رابطه همسایگی است و روسیه و چین به قاره اروپا نزدیکتر از آمریکا هستند. قبل از کرونا نظیر بعد از آن نخواهد بود و این ویروس دنیا را براساس خواست خودش و بدور از ائتلاف های نظامی و ایدئولوژیک شکل خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 712

به "نویسنده عرب:کرونا بسیاری از صف بندی های بین المللی را تغییر داده، روسیه و چین به اتحادیه اروپا نزدیکتر شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسنده عرب:کرونا بسیاری از صف بندی های بین المللی را تغییر داده، روسیه و چین به اتحادیه اروپا نزدیکتر شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید