میگون تهران کجاست؟

به گزارش بلندانیوز، از جنوب تهران که به سمت شمالش برویم، روبه رویمان سفیدی باشکوه کوه های توچال را می بینم. وقت هایی که هوای تهران آلوده است، توچال را گردی از غبار در بر می گیرد و وقت هایی که هوا صاف و تمیز است، تماشای آن کوه ها حالمان را خوب می کند. توچال، بلندترین کوه نزدیک مرکز است. و از دامنه مشرف به اوشان و فشم و میگون تهران ، می توان بهتر و بیشتر از هرجایی چشم انداز قله اش را تماشا کرد.

میگون تهران کجاست؟

میگون تهران کجاست؟

سه شهر اوشان، فشم و میگون، در کنار هم منطقه قصران را می سازند و جزو رودبار قصران، از توابع شمیرانات محسوب می شوند. هوای این منطقه از تهران خنک تر است و چون فقط 53 کیلومتر با تهران فاصله دارد، می توان یک نصف روز به دیدنش رفت.

برای رسیدن به این منطقه باید در بزرگراه شهید بابایی به سمت شرق برویم. و وقتی به پل خیابان استخر رسیدیم، به طرف شمال بپیچیم تا بعد از یک بلوار سربالایی، به سه راه گردنه قوچک برسیم. اگر هم از تجریش و بزرگراه ارتش به سمت شرق می آییم، در آخر بزرگراه ارتش، کنار پارک جنگلی سوهانک، باید جهت مستقیم را ادامه بدهیم تا به همین سه راهی برسیم. در هر صورت باید گردنه قوچک را به طرف پایین برویم.

وقتی به میدان لشگرک رسیدیم، در این میدان باید جهت سمت چپ را انتخاب کنیم که به طرف اوشان و فشم می رود. در میدان اصلی فشم هم جهت سمت چپ را باید انتخاب کنیم تا به میگون تهران برسیم.

بین کندوان و گچسر در جاده چالوس، یک سه راهی وجود دارد که اگر وارد این فرعی بشویم و جهت را به طرف شرق ادامه بدهیم، بعد از گاجره، دیزین و شمشک به میگون می رسیم. ادامه جهت هم ما را به فشم و تهران می رساند.

اگر ماشین شخصی نداریم، در فلکه چهارم تهرانپارس باید سوار تاکسی های فشم و میگون شویم. از ایستگاه مترو حقانی، برای این اینجا اتوبوس هست.

در میگون کجا را ببینیم؟

میگون، خوش آب و هواست. و همین موضوع باعث می شود که خیلی ها هوس کنند یک آخر هفته در این منطقه ویلا اجاره کنند. و پنجشنبه و جمعه را در دل طبیعتش بگذرانند.

بعد از غذاخوری دره هملون و در سمت چپ جاده، جهتی برای کوهپیمایی سبک هست که به دره هلمون می رسد و چند غار هم دارد. بعد از پشت سر گذاشتن غارها و یکی دو ساعت پیاده روی به آبشار هملون می رسیم. چشمه های آهنگرک، باغ بالا، پس بند، جوزدار، خربزدره و غار چاه زنجیر هم در اطراف شهر میگون قرار دارند که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

خیلی ها هم به هوای غذا خوردن در رستوران های این منطقه، راهی میگون تهران می شوند. در منطقه اوشان، فشم و میگون، غذاخوری های زیادی هست. با رسیدن به میگون می توانیم جهت مستقیم را به طرف شمشک ادامه بدهیم. در همان ابتدای راه، رستوران شب های میگون و کوهستان را در سمت چپ جاده می بینیم که از بقیه معروف ترند. راه دیگر هم رفتن به رستوران های فشم است.

بهترین فصل سفر

بهترین فصل سفر به این منطقه بهار و تابستان است، اگرچه وقتی آدم بخواهد سفر برود دیگر چندان به آب و هوا اهمیت نمی دهد.

5 مقصد پاییزی اطراف تهران برای سفر یک روزه

جاذبه های نزدیک

در اوشان اگر به جای جهت مستقیم، جاده سمت چپ را برویم به ایگل و آهار و شکرآب می رسیم. از روستای ایگل تا آبشار ایگل تقریبا 2 ساعت راه است. و از روستای آهار برای رسیدن به آبشار شکرآب هم همین قدر باید زمان صرف کنیم.

در میانه راه اوشان به فشم، خروجی ای در سمت راستمان هست که به روستای امامه می رود. این روستای ییلاقی، هم چشمه دارد و هم باغ. وقتی به فشم رسیدیم می توانیم جهت مستقیم را ادامه بدهیم و به دشت های لالون یا لالان و آبنیک برسیم که آبشار دارند.

از میگون تا روستای افجه و دشت هویج هم راهی نیست.

کجا اقامت کنیم؟

در میگون تهران، ویلاهای زیادی هست که آخر هفته ها معمولا گران ترند، اما انتخاب دیگری هم داریم؛ مجتمع جهانگردی میگون تهران، بعد از فشم. قیمت اتاق های این هتل از 320 هزار تومان شروع می شود و تا 540 هزار تومان می رسد.

قیمت ها مربوط به بهمن سال 1397 است.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1767

به "میگون تهران کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میگون تهران کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید