مصرف چه گوشتی برای مقابله با ویروس کرونا مناسب است؟

به گزارش بلندانیوز، این سؤال برای بسیاری از مردم وجود دارد که مصرف چه گوشت هایی برای مقابله با ویروس کرونا مناسب است؟

مصرف چه گوشتی برای مقابله با ویروس کرونا مناسب است؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، بیماری ذاتاً برای هر انسانی آزاردهنده است و موجب تضعیف جسم و روح وی می شود. حال اگر این بیماری خطرناک در جامعه و بسیاری از کشورها شیوع پیدا کند و بیماران مختلفی را به کام مرگ بکشاند دیگر از حالت طبیعی خود خارج می شود و باید راهکاری برای خلاصی از آن جست.

بله! دست حدس زدید؛ ویروس کرونا این بیماری مهلک تا این لحظه 422 هزار و 945 نفر را در جهان مبتلا کرده و جان 18 هزار و 907 را نیز گرفته است. با این وصف با غولی روبرو هستیم که جان هزاران نفر دیگر را تهدید می کند و باید راهکاری برای شکست آن یافت.

بسیاری از مردم در قرنطینه همه روزه علاوه بر پیگیری اخبار مربوط به کرونا دنبال یافتن کوتاه ترین راه برای شکست کرونای مرموز هستند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. همانطور که می دانیم گوشت سبد غذایی بسیاری از ما ایرانیان را تشکل می دهد و از مصرف آن بارها و بارها لذت برده ایم.

حال سؤال این است که چه نوع گوشتی مصرف کنیم تا سیستم ایمنی بدن مان را قوی کنیم یا چه گوشتی ممکن است سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند. پزشکان و متخصصان تغذیه مصرف گوشت گوسفندی، مرغ محلی، زبان و چشم، پاچه، میگو، جگر سیاه و سفید و بوقلمون را که دارای طبع گرم هستند توصیه می کنند و از مصرف سوسیس، کالباس، گوشت گاو و ... مردم را پرهیز می دهند.

همچنین ماهی دارای طبع سرد است و ممکن است برای افرادی که دارای طبع گرم هستند مشکل ساز شود. از جمله تأثیرات غذاهای طبع گرم می توان به افزایش انرژی، گردش خون، دفع اندام ها، گرم کردن و بهبود سردی بدن اشاره کرد.

همچنین مصرف روزانه سبزیجات و میوه جات برای مقابله با ویروس کرونا توصیه می شود. مصرف میوه هایی مانند خبرنگارانناس، انجیر تازه و خشک شده، انگور، خرما، سیب های شیرین، قیسی، موز، گلابی، بالنگ، مویز،گیلاس و انواع توت ها و کشمش ها بیشتر توصیه می شود.

انتهای پیام/4078/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 670

به "مصرف چه گوشتی برای مقابله با ویروس کرونا مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف چه گوشتی برای مقابله با ویروس کرونا مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید