مستند گلیم نقش برجسته ایلام تولید می شود

به گزارش بلندانیوز، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام از تولید فیلمی مستند با موضوع گلیم نقش برجسته که در مرحله پیش تولید قرار گرفته است، خبر داد.

مستند گلیم نقش برجسته ایلام تولید می شود

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده روز 26 خرداد 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: با معرفی این هنر بومی در قالب تولید مستند، تلاش می شود از زوایای مختلف تأثیر این صنعت بر زندگی مردم، اقتصاد و شیوه زندگی ایلامیان به تصویر کشیده شود.

او اضافه کرد: این مستند سرآغاز سلسله مستندهایی است که هر یک از رشته های شاخص صنایع استان را به صورت مجزا در این قالب معرفی می کند.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ایلام گفت: با انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته از این پس باید فعالیت های گسترده ای در راستای تولید، توزیع، تکمیل زنجیره تولید و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی انجام شود.

او اضافه کرد: این محصول هولوگرام سوغات ملی دریافت کرده و به عنوان سوغات و برند اختصاصی استان ابداع کننده گلیم نقش برجسته ثبت شده است.

شنبه زاده عنوان نمود: گلیم نقش برجسته با برآورده کردن نیاز سلیقه امروز توانسته است به طور سریع جایگاه خود را در صنعت کشور پیدا کرده و نقش تعیین کننده ای در اقتصاد خانواده ها پیدا کند.

او گفت: طرح و نقشه گلیم نقش برجسته جزو هنرهای اصیل استان و دارای وزنی سبک است که تلاش داریم این هنر را برای توسعه اشتغال در روستا، گسترش دهیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 851

به "مستند گلیم نقش برجسته ایلام تولید می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند گلیم نقش برجسته ایلام تولید می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید