مرگِ نخستین قربانی اعتراضهای کشمیر تأیید شد

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در پی لغو حق خودمختاری منطقه کشمیر از سوی دولت هند و شکل گیری اعتراض ها علیه این اقدام دهلی نو، اسرار احمدخان جوان 18 ساله از شهر سریناگار که حدود یکماه پیش در جریان اعتراض ها زخمی شده بود، سه شنبه شب بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد و نخستین قربانی این اعتراض ها نام گرفت.

مرگِ نخستین قربانی اعتراضهای کشمیر تأیید شد

خبر مرگ نخستین قربانی اعتراض ها در کشمیر در حالی منتشر شد که دولت پاکستان هشدار داد دولت هند در حال پاشیدن تخم نزاع و جنگ در منطقه مسلمان نشین کشمیر است.

گفتنی است در شرایطی که هم هند و هم پاکستان نسبت به تمامیت منطقه کشمیر ادعای ارضی دارند، هریک تنها بر بخشهایی از این منطقه حاکم هستند. تاکنون دو جنگ بر سر این منطقه میان هند و پاکستان درگرفته است و نیروهای دوکشور از ورای 740 کیلومتر (466 مایل) خط کنترل که مرز دوفاکتو میان دو کشور است، به طور مرتب به تبادل آتش می پردازند.

بعضی معترضان می گویند که اسرار احمدخان مورد اصابت گلوله گاز اشک آور قرار گرفته است. بعضی رسانه ها نیز گزارش می دهند که در جریان اعتراضات دست کم دو تن کشته شده اند، اما مقامات منطقه جامو و کشمیر این موضوع را انکار می نمایند.

گفتنی است که در منطقه کشمیر، خطوط اینترنت و تلفن همراه ظرف 31 روز گذشته قطع بوده و صدها تن از رهبران و فعالان سیاسی از جمله سه وزیر سابق این منطقه بازداشت شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 89

به "مرگِ نخستین قربانی اعتراضهای کشمیر تأیید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگِ نخستین قربانی اعتراضهای کشمیر تأیید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید