ماسک نزدن بعد از واکسن زدن اشتباه است ، توصیه به بیماران خاص

به گزارش بلندانیوز، معاون درمان بیمارستان فارابی با اشاره به واکسیناسیون بیماران خاص علیه بیماری کووید 19، بر رعایت پروتکل ها بعد از واکسن زدن تاکید کرد.

ماسک نزدن بعد از واکسن زدن اشتباه است ، توصیه به بیماران خاص

به گزارش خبرنگاران، حمید ریاضی، با اشاره به شروع واکسیناسیون بیماران خاص در بیمارستان فارابی، گفت: از آنجایی که بیمارستان فارابی دارای بخش آنکولوژی چشم است، بیمارانی با مسائل تومورهای چشمی و بیمارانی که تحت براکی تراپی داخل چشم و سیستمیک قرار می گیرند به این بخش مراجعه می کنند. این بیماران در برابر ویروس کرونا بسیار آسیب پذیرند. در کنار آنان بیمارانی را داریم که تحت درمان ایمونوتراپی، التهاب های داخل چشمی و سرطان های اربیت هستند که این افراد نیز در گروه های بعدی در معرض خطر ابتلاء به کووید 19 قرار می گیرند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل بیمارانی که با این شرایط در بیمارستان فارابی تحت درمان قرار گرفته اند را شناسایی و برای دریافت واکسن فراخواندیم. در حال حاضر بیماران خاص و بیمارانی که وزارت بهداشت بر اساس دستورالعمل های ابلاغی آنان را در اولویت بندی دریافت واکسن قرار داده در حال واکسینه شدن هستند.

ریاضی، خطر ابتلاء به کووید 19 را بسیار جدی دانست و گفت: به نظر می آید کرونا بسیار جدی تر از چیزی است که در ابتدای همه گیری تصور می شد. در حال حاضر نیز در موج چهارم این بیماری قرار داریم، به همین خاطر از همه هموطنان می خواهیم تا حتماً شیوه نامه های بهداشتی را به دقت رعایت کنند. زیرا واکسن به تنهایی برای مقابله با کرونا کافی نیست بلکه برای مقابله با این ویروس در کنار تزریق واکسن باید همچنان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرد.

معاون درمان بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی، اضافه کرد: به هیچ عنوان نباید تصور افراد جامعه این گونه باشد که چون واکسیناسیون انجام شده پس می توانیم استفاده از ماسک را متوقف کنیم. توصیه می کنم علاوه بر واکسیناسیون رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی باید ادامه داشته باشد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1439

به "ماسک نزدن بعد از واکسن زدن اشتباه است ، توصیه به بیماران خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک نزدن بعد از واکسن زدن اشتباه است ، توصیه به بیماران خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید