مأموریت پنتاگون به هزاران نیروی گارد ملی برای حفاظت از کنگره آمریکا

به گزارش بلندانیوز، وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه در پی شورش هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در واشنگتن، حدود 6 هزار و 200 نیروهای گارد ملی را برای حفاظت از کنگره، رسمأ فعال کرد.

مأموریت پنتاگون به هزاران نیروی گارد ملی برای حفاظت از کنگره آمریکا

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع در دستوری به نیروهای ایالت های ویرجینیا، پنسیلوانیا، نیویورک، نیوجرسی، دِلاوِر و مریلند از آنها خواسته است که این تعداد از نیروها به مدت 30 روز فعال شوند.

یک مقام دفاعی که خواست نامش فاش نشود، گفت که هدف از صدور این دستور، حفاظت از ساختمان کنگره و محوطه اطراف آن تا بعد از مراسم تحلیف ریاست جمهوری جو بایدن در 20 ژانویه است.

این نیروها در روزهای آینده به واشنگتن می رسند. آنها مسلح نخواهد بود اما از لباس های حفاظتی و ابزارهای ضدشورش استفاده خواهند کرد.

این دستور، یک روز پس از آن صادر شد که هواداران ترامپ با یورش به ساختمان کنگره، جلسه تأیید انتخاب بایدن به ریاست جمهوری را مختل کردند.

نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شورش و یورش هواداران ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد، واکنش های بین المللی در پی داشت.

در نهایت با ادامه جلسه، جو بایدن روز پنجشنبه با کسب 306 رأی گزینشگران، به طور رسمی به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا تأیید شد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1218

به "مأموریت پنتاگون به هزاران نیروی گارد ملی برای حفاظت از کنگره آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مأموریت پنتاگون به هزاران نیروی گارد ملی برای حفاظت از کنگره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید