فواید و اثرات ماساژ درمانی

به گزارش بلندانیوز، ماساژ درمانی دارای فواید درمانی بالقوه مشخّص برای افرادی است که از کمر درد رنج می برند، بعلاوه تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد ماساژ درمانی دارای مزایای مهمّ متعدّد در حوزه سلامتی فرد است که

فواید و اثرات ماساژ درمانی

نویسنده: سلمان خدادادی

ماساژ درمانی دارای فواید درمانی بالقوه مشخّص برای افرادی است که از کمر درد رنج می برند، بعلاوه تحقیقات اجرا شده نشان می دهد ماساژ درمانی دارای مزایای مهمّ متعدّد در حوزه سلامتی فرد است که برای مثال در این زمینه می توان از موارد زیر نام برد:

ماساژ می تواند باعث بهبود فرآیند گردش خون گردد و به بهبود گرفتگی عضلات ناشی از فعّالیّت های فیزیکی یاری کند. ماساژ، گره های چربی حبس شده در اندام های بدن را باز کرده و جریان آزاد مایعات را در نسج میسر می سازد و مواد زائد را از سیستم بدن خارج می نماید. ماساژ می تواند به ریلکس شدن عضلات برای انجام یک حوزه گسترده تر از حرکت ها یاری کند. ریلکس شدن عضلات بعلاوه به رفع مشکل بیخوابی یاری می نماید. ماساژ می تواند به افزایش سطح اندورفین در بدن یاری کند. افزایش سطح اندورفین در واقع یکی از برترین مزایای ماساژ درمانی است. اندورفین یک ماده شیمیایی است که باعث می گردد فرد احساس خوبی داشته باشد و این ماده نقش بسیار مؤثری در مدیریت دردهای مزمن دارد. ماساژ به کاهش گرفتگی عضلات یاری می نماید. ریلکس شدن عضلات می تواند انعطاف پذیری آنها را افزایش داده و درد ناشی از خشکی عضلات را کاهش دهد. به این ترتیب ماساژ می تواند به بهبود شرایط خوابیدن فرد یاری کند.

ماساژ درمانی تنش و اضطراب را کاهش می دهد. ماساژ، گره های چربی حبس شده در اندام های بدن را باز کرده و جریان آزاد مایعات را در نسج میسر می سازد و مواد زائد را از سیستم بدن خارج می نماید.

ماساژ باید در حال استراحت و به دور از فشار روانی و بدون عجله صورت پذیرد، چون در حال فشار روانی، کانال های خروج مواد زائد و سمّی منقبض شده و بسته می شوند، ولی در حال استراحت، کانال های فوق آزاد هستند و لذا مواد زائد و سمی به راحتی دفع می شوند. با ماساژ درمانی، می توانید شادابی، طراوت پوست و جوانی خود را حفظ کنید. نقاط مهم صورت یعنی پیشانی، اطراف چشم ها، طرفین بینی، گونه ها و اطراف دهان را با انگشتان دست، فشار و ماساژ دهید. با این روش کشیدگی عضلات رفع شده و ماهیچه ها سفت می شوند. این روش را به طور منظم حداقل هفته ای یک بار برای خود برنامه ریزی نمایید.

بیشتر بخوانید: فواید جسمانی و ذهنی ماساژ درمانی

ماساژ درمانی گردش خون را بهبود می بخشد و ذخیره ای از اکسیژن را به پوست و سلولها می رساند و برای داشتن پوستی نرم، با طراوت و شاداب سودمند است. یاریهایی که بدن به وسیله ماساژ می گیرد سبب پاکسازی آن از سموم و ناخالصی ها به وسیله دفع مواد زائد می گردد و همین مسأله، به کل سیستم بدن، طراوت و تعادل می بخشد.

در واقع ماساژ، گردش خون را تحریک کرده و بهبود می بخشد؛ در نتیجه مواد زاید به راحتی از بدن دفع می شوند. این عمل برای کاهش اضافه وزن نیز مؤثر خواهد بود. در این روش، از فشار به جای سوزن استفاده می گردد و بهداشتی تر نیز می باشد. ماساژ درمانی در واقع، نتایج طب سوزنی را به همراه دارد و نشان می دهد چگونه با فشار و ماساژ ساده انگشتان، آرامش برقرار شده، درد تسکین یافته و جریان خون بهتر انجام می گردد. حرکات تنفسی، به ویژه در بیمارانی که آسم و مشکل ضربان قلب دارند بهبود می یابد و پس از به کار بردن این روش، بهبودی چشم گیری در وضع آنها دیده می گردد.

منبع مقاله :

خدادادی، سلمان؛ (1395) ماساژدرمانی، ساری: پارسی سرا، چاپ اول

منبع: راسخون
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1651

به "فواید و اثرات ماساژ درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و اثرات ماساژ درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید