عربستان سعودی یک جوان شیعی دیگر را اعدام کرد

به گزارش بلندانیوز، وزارت کشور عربستان سعودی امروز سه شنبه از اجرای حکم اعدام یکی دیگر از جوانان شیعی در این کشور خبر داد.

عربستان سعودی یک جوان شیعی دیگر را اعدام کرد

به گزارش خبرنگاران، سعودیها همچنان به نقض گسترده حقوق بشر در این کشور ادامه می دهند. وزارت کشور عربستان سعودی با صدور بیانیه ای اعلام نمود که حکم اعدام یک جوان شیعی را اجرا کرده است.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه از اجرای حکم اعدام مصطفی بن هاشم بن عیسی آل درویش یکی از جوانان شیعه اهل تاروت که از سال 2015 میلادی در زندان به سر می برد، خبر داد.

خبرگزاری رسمی عربستان در بیانیه خود مدعی شد که جوان شیعی اعدام شده 13 اتهام داشته است! از مشارکت درویش در تظاهرات قطیف به نام یکی از اتهامات او یاد شده است. این درحالی است که چندی پیش برخی نهادهای حقوق بشری خواستار لغو حکم اعدام درویش شده بودند.

درحال حاضر زمزمه های زیادی مبنی بر قریب الوقوع بودن تکیه زدن بن سلمان بر کرسی پادشاهی در عربستان سعودی شنیده می شود. از همین روی، ولیعهد سعودی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا پیش از تکیه زدن بر کرسی قدرت، فضا برای حکمرانی خود در عربستان را بیش از پیش فراهم سازد.

پیش از این، پایگاه عربی 21 با انتشار مطلبی نوشته بود: وعده های محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، مبنی بر فراهم کردن آزادی برای جوانان و همچنین آزادی بیان نه تنها محقق نشده بلکه عکس آن هم اتفاق افتاده به طوری که تعداد بازداشتی ها در دوره قدرت گرفتن بن سلمان در عربستان افزایش یافته است.

نهادهای حقوق بشر اعلام کرده اند که از زمان قدرت گرفتن بن سلمان در عربستان سعودی، اوضاع حقوق بشر در این کشور به شدت وخیم شده و این مسأله سؤالاتی را در خصوص چرایی افزایش اقدامات امنیتی در عربستان همزمان با قدرت گرفتن بن سلمان به وجود آورده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1509

به "عربستان سعودی یک جوان شیعی دیگر را اعدام کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان سعودی یک جوان شیعی دیگر را اعدام کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید