عراق، چهل و پنجمین کشور تأیید کننده واکسن اسپوتنیک روسیه است

به گزارش بلندانیوز، در حالی که ولادیمیر پوتین، واکسن های روسیه را ایمن ترین و موثرترین واکسن های دنیا علیه کرونا نامید، کشورهای عراق، لائوس، سری لانکا، آنگولا، جیبوتی و کنگو نیز مجوز استفاده از واکسن اسپوتنیک را صادر کردند.

عراق، چهل و پنجمین کشور تأیید کننده واکسن اسپوتنیک روسیه است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز پنج شنبه اظهار داشت که واکسن های فراوری شده در این کشور علیه ویروس کرونا، ایمن ترین و موثرترین واکسن های موجود در دنیا هستند و این واقعیت باعث افتخار روسیه است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پوتین تأکید کرد که باید به دانشمندان روسی برای موفقیت عظیم خود در فراوری این داروهای موثر تبریک گفت که بدون وجود آنها، مقابله با ویروس کرونا نه تنها در روسیه، بلکه در دنیا، غیرممکن بود.

در خبر دیگری گزارش شده که صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اظهار داشت، وزارت بهداشت عراق نیز استفاده اضطراری از واکسن روسی اسپوتنیک-وی برای واکسیناسیون شهفرایندان این کشور را مورد تأیید قرار داده است.

طبق این اطلاعات، عراق چهل و پنجمین کشور دنیا است که واکسن اسپوتنیک روسیه را به ثبت رسانده و بدین ترتیب، این داروی روسی علیه ویروس کرونا برای بیش از یک میلیارد جمعیت دنیا قابل دسترسی شده است.

این صندوق یادآور شد که روز گذشته (پنج شنبه) این واکسن روسی در دو کشور لائوس و سری لانکا نیز به ثبت رسید. پیش از این اعلام شده بود که استفاده از واکسن اسپوتنیک-وی در سه کشور دیگر آفریقایی، یعنی در آنگولا، جیبوتی و جمهوری کنگو، نیز مجوز گرفته است.

واکسن اسپوتنیک-وی روسیه سومین واکسن علیه ویروس کرونا در دنیا از لحاظ تعداد کشورهایی است که استفاده اضطراری از آن را مورد تأیید قرار داده اند. صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ابراز امیدواری نموده که با افزایش علاقه کشورهای اروپایی، در آینده بسیار نزدیک موسسه دارویی اروپا ( ЕМА ) نیز فرایند ثبت این واکسن روسی را شروع خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1324

به "عراق، چهل و پنجمین کشور تأیید کننده واکسن اسپوتنیک روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، چهل و پنجمین کشور تأیید کننده واکسن اسپوتنیک روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید