عراقچی: ابتکار جمهوری اسلامی ایران، صلح پایدار در منطقه است

به گزارش بلندانیوز، تهران (پانا) - سیدعباس عراقچی فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران، پس از ملاقات و رایزنی با مقام های جمهوری آذربایجان و روسیه، وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد.

عراقچی: ابتکار جمهوری اسلامی ایران، صلح پایدار در منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، عراقچی بعد از پایان مذاکرات با آندری رودنکو نماینده ویژه روسیه در امور قره باغ و سرگئی ریابکوف همتای روسی خود در امور برجام، هنگام ترک مسکو گفت: طرح تهران درباره مناقشه قره باغ را که بر مبنای اصول انسان محبت آمیز و توجه به خواست های طرف های درگیر تهیه شده را پیشنهاد داده ایم و منتظر دریافت پاسخ از طرف های مناقشه می مانیم.

فرستاده رئیس جمهوری ایران در بدو به ایروان نیز با بیان اینکه مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم، اضافه نمود: قرار است با مقام های ارمنستانی هم درخصوص یافتن راه حلی برای صلح، مذاکره کنیم.

او گفت: اکنون زمان بسیار حساسی است و هر چه سریعتر باید برای برقراری صلح تصمیم گیری و جهتی برای صلح باز گردد.

عراقچی در ادامه با بیان اینکه ایران در همسایگی با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است، گفت: از هر دو کشور اتباعی در ایران در صلح و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می نمایند و موضع ما همیشه موضع متوازن و متعادلی بوده است.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اضافه نمود: در این بحران ما به یک سری اصول بین المللی معتقد و پایبند هستیم. حسن نیت و ظرفیتی که ایران دارد می تواند در جهت صلح بکار گرفته گردد بخصوص برای یک صلح پایدار.

عراقچی گفت: ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می دهد و امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1076

به "عراقچی: ابتکار جمهوری اسلامی ایران، صلح پایدار در منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: ابتکار جمهوری اسلامی ایران، صلح پایدار در منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید