عبدالله: تضمینی وجود ندارد که افغانستان به پناهگاه تروریست ها تبدیل نشود

به گزارش بلندانیوز، رئیس شورای عالی افغانستان با اشاره به شعار مبارزه با تروریسم آمریکا در این کشور گفت: تضمینی وجود ندارد که افغانستان به پناهگاه تروریست ها تبدیل نشود.

عبدالله: تضمینی وجود ندارد که افغانستان به پناهگاه تروریست ها تبدیل نشود

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، درحالی که نظامیان آمریکایی پس از 20 سال حضور در افغانستان به بهانه مبارزه تروریسم در آستانه خروج کامل از این کشور قرار دارند، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت: تضمینی برای این وجود ندارد که افغانستان بار دیگر به پناهگاهی برای تروریسم تبدیل نشود.

وی اضافه نمود که طالبان هم در این باره ناکام بوده است و نشانه های زیادی از قطع روابط با القاعده و دیگر گروه های تروریستی وجود ندارد، این خطری برای ما و منطقه و فرا منطقه است.

عبدالله در پرسش سی ان ان درباره گزارش ها مبنی بر احتمال سقوط کابل از طریق طالبان طی 6 ماه آینده گفت: این ممکن است طرز فکر طالبان یا بخشی از این گروه باشد اما چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

وی با اشاره به مذاکرات بین الافغانی بین طالبان و دولت افغانستان در قطر هم گفت: فرایند صلح افغانستان بسیار آهسته است و پیشرفت بسیار اندکی حاصل شده است.

این در حالی است که کاخ سفید پس از دیدار جو بایدن با اشرف غنی و عبدالله اظهار داشت که آمریکا با ادامه حمایت ها از افغانستان اجازه نخواهد داد تا این کشور بار دیگر به پناهگاهی برای تروریسم تبدیل شود.

از سوی دیگر، ژنرال لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هم با اشاره به خروج نیروهای این کشور از افغانستان گفته بود که گروه های تروریستی در افغانستان تا 2 سال آینده قادر خواهند بود تهدیدی علیه آمریکا شوند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1523

به "عبدالله: تضمینی وجود ندارد که افغانستان به پناهگاه تروریست ها تبدیل نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله: تضمینی وجود ندارد که افغانستان به پناهگاه تروریست ها تبدیل نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید