روسیه: زبان باج خواهی آمریکا در قبال عراق را محکوم می کنیم

به گزارش بلندانیوز، سفیر روسیه در بغداد در سخنانی گفت که کشورش مخالفت خود را با زبان باج خواهی آمریکا در قبال عراق اعلام می نماید.

روسیه: زبان باج خواهی آمریکا در قبال عراق را محکوم می کنیم

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش ایسنا، ماکسیم ماکسیموف، سفیر مسکو در بغداد در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه با اشاره به موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق، اظهار کرد: نیروهای عراق و حشد شعبی و همچنین مقابله با تروریسم، توانایی حفاظت از عراق و نیروهای مسلح این کشور را دارند و پس از پیروزی هایشان در مقابل گروه های مسلح تروریستی تجربه کافی را کسب نموده اند.

وی اضافه نمود: ما زبان باج خواهی که آمریکا برای باقی ماندن نیروهایش در عراق، علیه بغداد در پیش گرفته است را نخواهیم پذیرفت و همه باید به موضع دولت و مجلس عراق احترام بگذارند.

ماکسیموف ادامه داد: ما درصدد توسعه و فعال کردن مرکز چهارجانبه روسیه، ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم و حمایت از عراق در زمینه انتها دادن به عناصر جنایتکار در سوریه و عراق هستیم.

در همین حال، مهدی تقی امرلی، عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق در سخنانی گفت که آمریکا خروج تدریجی از عراق را شروع خواهد نمود.

وی در این باره اضافه نمود: آمریکا به مقامات ذی نفع (عراق) اعلام نموده است که درصدد خارج کردن نیروهایش از عراق به شکل تدریجی است.

امرلی توضیح داد: آمریکا درحال فراهم کردن مقدمات خروج تدریجی و طبق یک جدول زمانی از عراق است.

وی که نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق است، تأکید کرد: ائتلاف الفتح یک دوره زمانی را برای خارج کردن تمامی نیروهای آمریکا از عراق در نظر گرفته است و واشنگتن به مقامات عراق گفته خروج آن به دلیل شکست نیست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 837

به "روسیه: زبان باج خواهی آمریکا در قبال عراق را محکوم می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: زبان باج خواهی آمریکا در قبال عراق را محکوم می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید