ملاقات پرثمری با وزیر خارجه چین داشتیم

به گزارش بلندانیوز، وزیر خارجه کشورمان در توئیتی خاطرنشان کرد که ملاقات پرثمری با همتای چینی خود داشته است.

ملاقات پرثمری با وزیر خارجه چین داشتیم

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز شنبه در توئیتی نوشت: همین حالا ملاقات رودرروی پرثمری با دوستم خوبم وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر خارجه چین داشتم. ملاقاتهای حضوری در این بازه زمانی خاص کافی است تا نشان دهد که دو طرف اهمیت زیادی برای روابط میان دو کشور قائل هستند.

ظریف گفت: ما اجماع بر سر گستره ای از مسائل همچون عمیق تر کردن روابط دوجانبه، توسعه برنامه همکاری 25 ساله، حفاظت از توافق هسته ای ایران و مخالف با یکجانبه گرایی را تقویت کردیم.

وی در ادامه آورده است : با درنظر دریافت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور در سال 2021 به عنوان فرصتی تازه، باور دارم که مفهوم مشارکت جامع راهبردی بین دو کشور در آینده غنی تر خواهد شد.

وی در توئیت دیگری به انگلیسی نوشت: مذاکرات پرثمری در تنگچونگ زیبا با دوستم وانگ یی در مورد شراکت استراتژیک جامع داشتم . ما یکجانبه گرایی و کوشش آمریکا برای ایجاد جهانی تک قطبی را رد کردیم. همچنین در مورد تقویت روابط از جمله برنامه 25 ساله، همکاری های منطقه ای، حفظ برجام و همکاری در مورد واکسن توافق کردیم .

وزیر امور خارجه کشورمان به دعوت وزیر امور خارجه چین و در رأس هیئتی بلند پایه به چین سفر نموده است. او بعدازظهر آدینه با استقبال مقامات این کشور وارد استان یون نان در جنوب چین شد.

4129/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1044

به "ملاقات پرثمری با وزیر خارجه چین داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات پرثمری با وزیر خارجه چین داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید