دیدار فرستاده سازمان ملل با ابوالغیط و آنالیز توقف درگیری ها در لیبی

به گزارش بلندانیوز، فرستاده سازمان ملل در امور لیبی که به قاهره سفر نموده است با دبیرکل اتحادیه عرب دیدار کرد.

دیدار فرستاده سازمان ملل با ابوالغیط و آنالیز توقف درگیری ها در لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، غسان سلامه فرستاده سازمان ملل در دیدار با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب، آخرین تحولات سیاسی، نظامی و امنیتی لیبی و کوشش های اجرا شده برای توقف درگیری ها در طرابلس را آنالیز کرد.

یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب گفت که در این دیدار اهمیت کاهش تنش های میدانی به منظور دستیابی به برقراری آتش بس دائمی و زمینه سازی برای بازگشت به روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل آنالیز و تأکید شد که هیچ راه چاره نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد.

طبق گزارش وبگاه الیوم السابع، دبیرکل اتحادیه عرب بر موضع ثابت و مخالف این اتحادیه با تمامی اشکال دخالت خارجی در امور لیبی تأکید کرد و گفت که این اتحادیه به ایفای نقش خود برای تشویق همه طرف ها به توقف عملیات نظامی و یاری به طرف های لیبیایی برای دستیابی به حل وفصل فراگیر بحران امنیتی، سیاسی، مالی و انسانی پایبند است.

سلامه پس از این دیدار گفت که لیبی عضو مهم اتحادیه عرب است و بایستی این اتحادیه در امر پیدا کردن سازوکاری برای راه چاره سیاسی دائمی بحران لیبی نقش داشته باشد.

نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر از بیش از چهار ماه قبل حمله به طرابلس با هدف تصرف این شهر را شروع نموده اند اما با وجود حمایت امارات و مصر از این نیروها در نفوذ به طرابلس با شکست روبرو شده اند.

بنابر گزارش سازمان ملل تا کنون بیش از یک هزار نفر در این حملات کشته و 100 هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 71

به "دیدار فرستاده سازمان ملل با ابوالغیط و آنالیز توقف درگیری ها در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار فرستاده سازمان ملل با ابوالغیط و آنالیز توقف درگیری ها در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید