دومین جلسه رسیدگی به شکایت قطر از امارات

به گزارش بلندانیوز، دومین جلسه رسیدگی به شکایت مطرح شده از سوی کشور قطر علیه امارات به اتهام نقض توافق برطرف تبعیض نژادی عصر چهارشنبه در دادگاه لاهه برگزار گردید.

دومین جلسه رسیدگی به شکایت قطر از امارات

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، محمد عبد العزیز الخلیفی، نماینده حقوقی کشور قطر با حضور در جلسه استماع دفاعیات قطر درباره اعتراضات امارات به این پرونده در دیوان بین المللی دادگستری در لاهه اظهار کرد: اقدام امارات با هدف تسلیم کردن دوحه در برابر خواسته های سیاسی ابوظبی انجام و منجر به نقض حقوق و آزادی های اساسی قطر شده است.

قطر پیشتر مدارکی مرتبط با اقدامات ابوظبی از جمله ممانعت از دخل و تصرف شهروندان قطری در املاک و دارایی های خود در امارات، جدا کردن خانواده ها و ممانعت از کار و تحصیل شهروندان قطری را به دادگاه لاهه ارائه نموده بود.

نماینده امارات نیز روز دوشنبه به وسیله ویدیو کنفرانس اینکه کشورش هر گونه تبعیضی در حق شهروندان قطری مرتکب شده باشد را تکذیب نموده و گفته بود: ممنوعیتی که سال 2017 برای ورود قطری ها به امارات در نظر گرفته شده بود، بعدها تغییر کرد.

جلسات استماع دادرسی و رسیدگی به این پرونده چهار روز زمان می برد، پس از آن دادگاه لاهه نظر خود را درباره اعتراضات امارات اعلام نموده و در ادامه پرونده را به مرحله صدور حکم منتقل می نماید.

قطر ژوئن 2018 پرونده موارد نقض مرتبط با محاصره این کشور از اوایل ژوئن 2017 از سوی عربستان، امارات، مصر و بحرین را به دادگاه لاهه برده و ابوظبی را به تبعیض نژادی و نقض حقوق بشر متهم کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 904

به "دومین جلسه رسیدگی به شکایت قطر از امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین جلسه رسیدگی به شکایت قطر از امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید