دولت ترامپ دچار معضل افول قدرت است

به گزارش بلندانیوز، کارشناس مسائل آمریکا معتقد است در شرایط فعلی دولت ترامپ دچار معضل افول قدرت است، اما این نزول صندلی و قدرت، تاثیرات بسیاری در جامعه آمریکا ایجاد می نماید.

دولت ترامپ دچار معضل افول قدرت است

به گزارش ، نشست تیرماه جامعه اسلامی مدیران با توجه به تاکیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت مجازی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با موضوع آنالیز تحولات اعتراضات در آمریکا با حضور فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا و محمد ناظمی اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران برگزار گردید.

ایزدی در ابتدا با اشاره به وسیع تر بودن جنبش اخیر در ایالات متحده آمریکا نسبت به جنبش 99 درصد و سایر جنبش های ضد نژادپرستی در طول 5 ساله اخیر در آمریکا، اظهار داشت: تمام جنبش های گذشته در تحرکات اخیر به هم پیوسته اند. البته اعتراضات اخیر صرفا در اعتراض به بحث نژادپرستی نیست و معترضان به سیستم سرمایه داری و سیستم دو حزبی بسته نیز بخشی از بدنه معترضان را تشکیل داده اند.

کارشناس مسائل آمریکا با تاکید به تاثیرات گسترده اعتراضات کنونی در واشنگتن بر صندلی این کشور در مناسبات بین المللی اضافه نمود: در شرایط فعلی دولت ترامپ دچار معضل افول قدرت است و هر چند نشانه های قوی از فروپاشی و تجزیه در شرایط فعلی در جامعه آمریکا کم تر دیده می گردد، اما این نزول صندلی و قدرت منطقه ای و بین المللی، تاثیرات بسیاری در جامعه آمریکا ایجاد خواهد نمود.

وی اضافه نمود: ناکارآمدی سیاست های دولت حاکم آمریکا در خصوص همه گیری بیماری کرونا نیز بر دامنه اعتراضات اضافه نموده و شاهد آن هستیم که در آمریکا رنگین پوستان بیش از سایرین به این بیماری مبتلا شده اند.

این کارشناس مسائل آمریکا تفکر حاکم بر آمریکا را پیروی داروینیسم اجتماعی دانست و اظهار داشت: این تفکر بدین معناست که موجود قوی تر باید زنده بماند و موجود ضعیف از بین می رود؛ لذا این ساختار از اساس معتقد به برابری و عدالت نیست تا این میزان که ایالت های مختلف با یکدیگر در حال رقابت هستند و بعضا در رابطه با موضوع کرونا از اقلام محافظتی یکدیگر دزدی می کردند.

وی در سرانجام با بیان این نکته شرایط در آمریکا نامناسب است گفت: قدرت آمریکا رو به افول است و تاثیرگذاری این کشور روز به روز در سطوح مختلف کاسته خواهد شد.

در ابتدای این نشست ناظمی اردکانی مواضع این جامعه را به صورت مستقیم با دفاتر استانی جامعه اسلامی مدیران به اشتراک گذاشته و دستورالعمل های لازم را صادر کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 875

به "دولت ترامپ دچار معضل افول قدرت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت ترامپ دچار معضل افول قدرت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید