دبیر کل سازمان ملل: زمان زیادی تا سرانجام کرونا مانده است

به گزارش بلندانیوز، دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه هنوز فاصله زیادی تا دستیابی به هدف واکسینه کردن 70 درصد از جمعیت دنیا در مقابل بیماری همه گیر کووید -19 داریم، گفت: زمان زیادی تا انتها همه گیری کرونا به جای مانده است.

دبیر کل سازمان ملل: زمان زیادی تا سرانجام کرونا مانده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دبیر کل سازمان ملل متحد روز آدینه به وقت محلی در نشستی در مورد برنامه واکسیناسیون سازمان ملل متحد موسوم به کوواکس اضافه نمود: روزانه شاهد 1.5 میلون مورد تازه ابتلا به کرونا در دنیا هستیم. شیوع گسترده در آسیا رخ می دهد.

گوترش توضیح داد موج تازه کرونا درحال توسعه در اروپا است و بعضی از کشورها بالاترین نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا را از شروع این همه گیری تا کنون گزارش می دهند.

دبیرکل سازمان ملل گفت سویه اومیکرون یادآور سرعت بالای جهش در ویروس کرونا و توسعه آن به خصوص در نبود واکسیناسیون گسترده است.

وی با بیان اینکه بعضی از کشورهای ثروتمند در حال آمادگی برای تزریق دز چهارم واکسن کرونا هستند، گفت این در حالی است که یک سوم بشریت واکسینه نشده اند.

دبیر کل سازمان ملل تاکید نمود: این یک نقص بی رحمانه در دنیای عمیقا نابرابر ما است. این نابرابری در واکسیناسیون بعلاوه بستر اصلی برای سویه های تازه، مرگ و میر بیشتر و افزایش رنج های انسانی و مالی است .

گوترش اضافه نمود: ظهور سویه بعدی یک احتمال نیست بلکه سوال این است که چه زمانی ما شاهد سویه تازه کرونا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هنوز فاصله زیادی تا دستیابی به هدف واکسینه کردن 70 درصد از جمعیت دنیا داریم، گفت که مسئله ای در فراوری واکسن نیست زیرا شرکتهای مختلف ماهانه 1.5 میلیارد واکسن فراوری می نمایند با این حال دولت ها و شرکت های داروسازی باید با یکدیگر همکاری بهتری داشته باشند تا واکسن ها را به همه افراد و در همه جا و نه فقط در کشورهای ثروتمند ارائه دهند.

دبیر کل سازمان ملل تاکید نمود: ما باید با افزایش تعداد کشورهایی که قادر به فراوری تست کرونا، واکسن ها و درمان های محلی هستند، به همه کشورها یاری کنیم تا برای همه گیری های آینده آماده شوند.

وی اضافه نمود: بنابراین می توانیم در زمان بروز سویه بعدی یا همه گیری، جان انسان ها را به سرعت و به صورت عادلانه نجات دهیم.

،انتهای پیغام

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1840

به "دبیر کل سازمان ملل: زمان زیادی تا سرانجام کرونا مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر کل سازمان ملل: زمان زیادی تا سرانجام کرونا مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید