خبرنگاران 27 میلیارد ریال به بازسازی راه های عشایری خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش بلندانیوز، سبزوار- خبرنگاران- مدیرکل امور عشایر استان خراسان رضوی گفت: 27 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه و مدیریت بحران به بازسازی راه های عشایری خراسان رضوی اختصاص یافته است.

خبرنگاران 27 میلیارد ریال به بازسازی راه های عشایری خراسان رضوی اختصاص یافت

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محمد نبوی فرد عصر چهارشنبه در بازدید از مناطق عشایری شهرستان سبزوار اضافه نمود: از محل این اعتبارات که به صورت اوراق است راه های عشایری پنج شهرستان خراسان رضوی که در سیلاب های دوسال گذشته آسیب دیده است بازسازی و بهسازی می گردد.

وی ادامه داد: طول راه های عشایری خراسان رضوی سه هزار و 600 کیلومتر است که این راه ها خاکی است و بر اثر وقوع سیلاب های فصل بهار دچار خسارت می گردد.

مدیرکل امور عشایر استان خراسان رضوی گفت: پنج میلیارد و 520 میلیون ریال از مجموع این اعتبارات به بازسازی راه های عشایری بخش روداب این شهرستان اختصاص یافته است.

طبق سرشماری سال 1387 بیش از هفت هزار خانوار عشایری خراسان رضوی با 35 هزار نفر جمعیت در قالب 35 طایفه در این استان زندگی می نمایند که 51 صدم درصد جمعیت خراسان رضوی را تشکیل می دهند.

عشایر خراسان رضوی با فراوری سالانه 12 هزار تن گوشت قرمز، 17 هزار تن فراورده های دامی شامل شیر، روغن، پشم، کرک و کود حیوانی و 41 هزار و 800 متر مربع صنایع دستی شامل گلیم، قالیچه، فرش و تابلو فرش نقش به سزایی در اقتصاد خراسان رضوی ایفا می نمایند.

با اینکه عشایر خراسان رضوی کمتر از یک درصد جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری این استان را تشکیل می دهند اما 15 درصد دام منطقه را در اختیار دارند.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 780

به "خبرنگاران 27 میلیارد ریال به بازسازی راه های عشایری خراسان رضوی اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 27 میلیارد ریال به بازسازی راه های عشایری خراسان رضوی اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید