خبرنگاران 18 هزارو 734 واحد مسکونی روستایی زنجان در محدوده گسل قرار دارند

به گزارش بلندانیوز، زنجان - خبرنگاران - مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: هم اکنون 153 روستا با 18 هزارو 734 واحد مسکونی استان زنجان در محدوده گسل قرار دارند که اقداماتی برای مقاوم سازی آنها انجام گرفته است.

خبرنگاران 18 هزارو 734 واحد مسکونی روستایی زنجان در محدوده گسل قرار دارند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رضا خواجه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: از مجموع 18 هزار و 734 واحد مسکونی روستایی در معرض گسل پنج هزار و 921 واحد آن معادل 33 درصد مقاوم سازی شده است.

وی گفت: در سطح استان 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است که می توان گفت تا به امروز 53 درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل 49 هزار و 301 واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده اندکه امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.

خواجه ای ادامه داد: زلزله به عنوان یکی از حوادث طبیعی هر از چند گاهی خسارت و تلفاتی به بار می آورد و همین امر ضرورت اندیشیدن به مقاومت ساختمان ها و ارائه راهکارهای لازم برای کاهش خطرات زمین زلزله را دو چندان می نماید.

وی گفت: بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه های آسیب پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه دیده پس از وقوع سانحه همیشه در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان توضیح داد: در این راستا بنیاد مسکن با توجه به تجربیات گذشته و اهمیت فاکتورهای متعددی همچون فراهم کردن اسکان موقت و دائم، سرعت احداث، افزایش مقاومت و کاهش هزینه ها در بحث بلایای طبیعی، توجه به سیستم های ساختمانی مقاوم در برابر زلزله را یکی از ضروریات صنعت ساختمان می داند.

خواجه ای با اشاره به اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان اضافه کرد: این طرح گامی پایدار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مسکن های روستایی است.

به گفته وی، در این راستا پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایین، ترویج الگوی ساخت مسکن مالی از جمله اهداف اصلی طرح است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1149

به "خبرنگاران 18 هزارو 734 واحد مسکونی روستایی زنجان در محدوده گسل قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 18 هزارو 734 واحد مسکونی روستایی زنجان در محدوده گسل قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید