خبرنگاران 14 هزار تن کود اوره در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

به گزارش بلندانیوز، شهرکرد - خبرنگاران - رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در پنج ماه ابتدای امسال 14 هزار و 300 تن کود اوره در استان توزیع شده است.

خبرنگاران 14 هزار تن کود اوره در چهارمحال و بختیاری توزیع شد

ذبیح الله غریب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به رشد 35 درصدی توزیع کود اوره نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: میزان کود اوره توزیعی در مدت مشابه سال گذشته 10 هزار و 400 تن بوده است.

وی مجموع سهمیه کود توزیعی استان در سال گذشته را 25 هزار و 768 تن بیان نمود و افزود: امسال سهمیه تخصیصی کود اوره به استان 30 هزار و 898 تن است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بنا بر آمار هواشناسی بازندگی امسال نسبت به سال گذشته و میانگین بلند مدت کاهش داشته ولی میزان کود استان کم نشده است، بیان نمود: امسال 25 هزار و 280 تن از کود اوره را شرکت خدمات حمایتی و پنج هزار و 618 تن آن را اتحادیه های تعاونی روستایی توزیع می نمایند.

غریب توضیح داد: این میزان سهمیه تا نیمه اول اسفند ماه امسال بین متقاضیان توزیع می گردد.

وی یادآور شد: سال گذشته شرکت خدمات حمایتی 22 هزار و 768 تن و تعاونی های روستایی سه هزار تن کود اوره توزیع کردند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کود اوره به قیمت دولتی بین کشاورزان توزیع می گردد، گفت: مسائل موجود در توزیع کود به دلیل دو نرخی بودن و تفاوت قیمت توزیع دولتی و آزاد در بازار است که باعث ورود سودجویان به این عرصه شده است.

به گزارش خبرنگاران، سالانه در چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی فراوری می گردد و سطح زیرکشت زراعی ، باغی استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 958

به "خبرنگاران 14 هزار تن کود اوره در چهارمحال و بختیاری توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 14 هزار تن کود اوره در چهارمحال و بختیاری توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید