خبرنگاران نگرانی کمیسیون اروپا از اقتدارگرایی در مجارستان به بهانه کرونا

به گزارش بلندانیوز، تهران- خبرنگاران- رئیس کمیسیون اروپا ضمن انتقاد از افزایش اختیارات دولت مجارستان برای مقابله با بحران کرونا، در خصوص به خطر افتادن دموکراسی در این کشور هشدار داد.

خبرنگاران نگرانی کمیسیون اروپا از اقتدارگرایی در مجارستان به بهانه کرونا

با ما سفر کنید و با تور مجارستان ارزان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست را ببینید.

رویکرد ویکتور اوربان به بحران کرونا نگرانی هایی را در سراسر اروپا برانگیخته است. بعضی دموکراسی این کشور را در معرض خطر می دانند. در این میان اورسولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا می خواهد نظارت بیشتری بر فعالیت دولت ها انجام گیرد.

وی در گفت وگو با نشریه بیلدآم زونتاگ، بوداپست را به خاطر لایحه بحث برانگیز اختیارات ویژه دولت برای مقابله با کرونا مورد انتقاد قرار داد و تهدید به اقدام قانونی کرد.

فون در لاین گفت: اگر محدودیت ها بیش از حد مجاز باشند، آماده عمل هستیم، بنابر این امکان رسیدگی به تخلفات وجود دارد.

وی با بیان این که دیگر مقامات اروپایی نیز در حال حاضر خواهان گام های تعیین علیه مجارستان هستند، هشدار داد: چنین روشی می تواند به دادرسی در دیوان عدالت اروپا منجر گردد.

نخست وزیر راست گرای مجارستان ویکتور اوربان اواخر ماه مارس (اواسط فروردین) با ارائه لایحه ای به مجلس، اختیارات گسترده ای برای مقابله با بحران کرونا دریافت کرد. به این ترتیب او می تواند بدون محدودیت زمانی و احتمالاً بدون کنترل مجلس، کشور را اداره کند.

این در حالی است که منتقدان اروپایی و بین المللی می گویند با توجه به ممنوعیت برگزاری هرگونه انتخاباتی در دوره فوق العاده، حزب فیدس و نخست وزیر که رهبر آن است، عملا می توانند قدرت را تا هر وقت که مایل باشند در اختیار بگیرند.

دولت مجارستان علاوه بر ممنوعیت برگزاری انتخابات در دوره قرنطینه، مجازات های سنگین تا 5 و 8 سال زندان برای خروج غیرقانونی از خانه و انتشار اخبار جعلی در نظر گرفته است که این اقدام به ویژه نگرانی دیده بان حقوق بشر و شورای اروپا را برانگیخته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 604

به "خبرنگاران نگرانی کمیسیون اروپا از اقتدارگرایی در مجارستان به بهانه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نگرانی کمیسیون اروپا از اقتدارگرایی در مجارستان به بهانه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید