خبرنگاران نتیجه آزمایش اولیه سه بیمار مشکوک به کرونا در شیراز مثبت اعلام شد

به گزارش بلندانیوز، شیراز- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: نتیجه آزمایش اولیه سه بیمار مشکوک به ویروس کرونا در شیراز مثبت است.

خبرنگاران نتیجه آزمایش اولیه سه بیمار مشکوک به کرونا در شیراز مثبت اعلام شد

مهرزاد لطفی، سه شنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: برای تشخیص قطعی، آزمایش این افراد به تهران فرستاده می شود اما حال این سه نفر خوب است که یکی از آنها تحت مراقبت خانگی قرار گرفته است و 2 نفر دیگر بستری هستند.

وی ادامه داد: حدود 50 بیمار دارای علائم عفونت تنفسی نیز در بیمارستان علی اصغر شیراز که برای مقابله با گسترش ویروس کرونا اختصاص یافته هم اینک تحت مراقبت قرار دارند و آزمایش های لازم برای تعیین شدن ابتلا یا عدم ابتلای آنها به ویروس کرونا انجام خواهد شد.

او گفت: با جدی شدن این بیماری ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شد و تا به امروز تصمیمات درون و برون بخشی زیادی گرفته شده است.

لطفی افزود: بیماری کرونا یک بیماری ویروسی مانند سایر بیماری هاست و جای نگرانی نیست و مرگ و میر آن از آنفولانزای معمولی قبلی بسیار کمتر است اما لازم است که شهروندان حتما یک سری دستورالعمل ها از جمله توجه به نظافت شخصی و شست و شوی مرتب دست ها و صورت و خودداری از حضور در مکان های عمومی و شلوغ رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در بحث توزیع ماسک در بین مراکز درمانی و داروخانه ها نیز با توجه به فعال شدن 2 کارخانه تولید ماسک در شیراز مسئله ای نداریم و ماسک به میزان لازم موجود است.

وی گفت: شهروندان شیرازی در صورت مشاهده علایم مشکوک به ابتلا به این بیماری می توانند علاوه بر بیمارستان علی اصغر (ع) به درمانگاه های بوستان در شهرک گلستان، فاطمه الزهرا (س) در همت جنوبی، درمانگاه سعدی در شهرک سعدی، درمانگاه ابوالفضل (ع) در بولوار نصر، درمانگاه طالقانی در بولوار مدرس و درمانگاه حربن ریاحی در ده پیاله مراجعه کنند.

او افزود: علاوه بر این تمام درمانگاه ها و بیمارستان های دولتی و خصوصی هم موظف هستند که این بیماران را پذیرش کنند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 588

به "خبرنگاران نتیجه آزمایش اولیه سه بیمار مشکوک به کرونا در شیراز مثبت اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نتیجه آزمایش اولیه سه بیمار مشکوک به کرونا در شیراز مثبت اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید