خبرنگاران معرفی 118نفر به بانک ها برای ساخت مسکن در بافت فرسوده شیروان

به گزارش بلندانیوز، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری خراسان شمالی گفت: سال گذشته 118 نفر از متقاضیان ساخت و ساز واحد مسکونی در بافت فرسوده شهری شیروان به بانک های عامل معرفی شدند که 50 درصد آنها منجر به عقد قرارداد شد.

خبرنگاران معرفی 118نفر به بانک ها برای ساخت مسکن در بافت فرسوده شیروان

جهت دریافت خدمات نقاشی کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

رضا اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران مجموع کل بافت فرسوده این شهرستان را 120 هکتار مطرح نمود و گفت: به هر نفر از متقاضیان ساخت و ساز در بافت فرسوده، 400 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می گردد که 50 درصد تسهیلات با سود 9 درصد و با بازپرداخت یکساله و مابقی با سود 18 درصد، 10 ساله است.

وی اضافه نمود: پیش بینی ساخت واحدها 18 ماه است که در این زمینه همکاری بانک های عامل خوب است.

رییس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی شهری خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم اکنون متقاضی استفاده از این تسهیلات زیاد است گفت: اما ارائه تسهیلات براساس سهمیه اعلام شده به متقاضیان داده می گردد.

سال گذشته از محل طرح بازآفرینی، 80 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی بافت فرسوده شیروان ابلاغ شد.

براساس ماده 59 قانون برنامه ششم توسعه، راه و شهرسازی و شهرداری مکلف به احیا، بهسازی، مقاوم سازی و بازآفرینی مستمر بافت های فرسوده شهری هستند.

اهداف این طرح شامل عملیات بهسازی، نوسازی، بهینه سازی، توسعه خدمات روبنایی و زیربنایی است که به ارتقای توانمندی اجتماعی و فرهنگی محلات هدف یاری می نماید.

شهر 85 هزار نفری شیروان به عنوان دومین شهر عظیم خراسان شمالی، 120 هکتار بافت فرسوده دارد که 12 هزار نفر جمعیت در این محلات سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 615

به "خبرنگاران معرفی 118نفر به بانک ها برای ساخت مسکن در بافت فرسوده شیروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معرفی 118نفر به بانک ها برای ساخت مسکن در بافت فرسوده شیروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید