خبرنگاران مرکز بیماران تنفسی در آبادان راه اندازی شد

به گزارش بلندانیوز، آبادان - خبرنگاران - رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:مرکز تخصصی بیماران حاد تنفسی در ساختمان قدیمی اورژانس بیمارستان شهیدبهشتی آبادان راه اندازی شد.

خبرنگاران مرکز بیماران تنفسی در آبادان راه اندازی شد

دکترشکرالله سلمان زاده پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بیمارانی که علائم تنفسی بعد از بارندگی دارند در آبادان می توانند برای درمان به این مرکز مراجعه نمایند.

وی اضافه نمود:همه بیمارستان های دانشکده علوم پزشکی آبادان در خرمشهر و شادگان بجز بیمارستان طالقانی آماده خدمات رسانی به بیماران حاد تنفسی بعد از نخستین بارش باران در منطقه هستند و دارو، امکانات و تجهیزات لازم برای درمان بیماران در اختیار بیمارستان ها قرار گرفته است.

سلمان زاده گفت:بیمارانی که مشکل تنفسی دارند بخصوص سالمندان و اطفال پس از بارندگی از خانه خارج نشوند و در صورت خروج حتما از ماسک استفاده نمایند.

خرید دستگاه جداسازی پلاسما بهبودیافتگان کووید 19

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان به خرید دستگاه جداسازی پلاسمای خون بهبودیافتگان کووید 19 توسط دانشکده علوم پزشکی آبادان اشاره نمود و اضافه نمود:دستگاه تحویل انتقال خون آبادان شده است.

وی اضافه نمود:یک نفر نیروی متخصص آموزش دیده نیز برای کار با این دستگاه به انتقال خون آبادان معرفی شده است و این دستگاه در حال نصب و مراحل پایانی برای راه اندازی است.

دکتر سلمان زاده گفت: با اهدای پلاسما به مبتلایان کرونا، احتمال بهبود مبتلایان بیشتر می گردد البته باید سطح آنتی بادی در بدن بهبودیافتگان به حد قابل قبولی برسد تا بتوان از پلاسمای جداسازی شده آنان برای درمان مبتلایان استفاده کرد.

وی اضافه نمود:پلاسمای خون از افرادی دریافت می گردد که از زمان بهبودی آنها به کرونا حداقل 25 تا 30 روز گذشته باشد.

ظرفیت انجام روزانه 200 تست کرونا درجنوب غرب خوزستان

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روزانه 200 تا 250 آزمایش مولکولی تست کووید 19 در سه نوبت کاری در جنوب غرب خوزستان در آزمایشگاه مرجع آبادان انجام می گردد.

وی شناسایی سریع مبتلایان به ویروس کرونا در درمان به موقع افراد و جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه تاثیرگذار دانست و اضافه نمود:با هماهنگی صورت گرفته جواب قطعی ابتلای به کرونا در مدت 24 تا 48 ساعت پس از آزمایش به آنها اعلام و در صورت احتیاج در بیمارستان طالقانی آبادان بستری و یا در منزل قرنطینه می شوند.

دکتر سلمان زاده با تاکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توسط شهروندان در شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان گفت: هیچ دارو و واکسن تائید شده برای درمان بیماری کرونا وجود ندارد و تنها رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در این زمینه می تواند مؤثر باشد.

وی اضافه نمود:میزان استفاده از ماسک در شهرهای تابع دانشکده علوم پزشکی آبادان رضایت بخش نیست و انتظار می رود با توجه به گسترش ویروس کرونا شهروندان احتمام بیشتری نسبت به استفاده از ماسک داشته باشند.

بیمارستان طالقانی آبادان محل بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان می باشد.

آزمایشگاه تخصصی مولکولی تست کووید 19 با اعتبار 14 میلیارد ریال با مشارکت منطقه آزاد اروند در آبادان احداث شده است.

607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132 خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1101

به "خبرنگاران مرکز بیماران تنفسی در آبادان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز بیماران تنفسی در آبادان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید