خبرنگاران شمار مبتلایان به ویروس کرونا در یونان افزایش یافت

به گزارش بلندانیوز، تهران- خبرنگاران- دولت آتن روز آدینه با تایید 74 مورد جدید بیان کرد که شمار نهایی مبتلایان به ویروس کرونا در یونان به 966 نفر رسیده است.

خبرنگاران شمار مبتلایان به ویروس کرونا در یونان افزایش یافت

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش روزنامه گاردین، 74 مورد جدید به ابتلا به ویروس کرونا در حالی در یونان اعلامی می گردد که این کشور همچنان از نبود امکان انجام آزمایش گسترده رنج می برد.

کارشناسان خاطرنشان می نمایند که در صورتی که آزمایش گسترده در یونان انجام نگردد،تعداد واقعی مبتلایان به کرونا به طور یقین بیشتر است. تا به امروز فقط 13 هزار و 477 نفر در یونان پیروز به آزمایش ویروس کرونا شده اند.

سوتیریس چیودواراس نماینده وزارت درمان و بهداشت و همبستگی یونان برای مقابله با ویروس کرونا در کنفرانس خبری روز آدینه گفت: تا کنون 28 نفر که 23 تن از آنان مرد بودند جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند.

چیودواراس اضافه کرد: میانگین سنی افرادی که فوت نموده 73 سال است و 66 نفر از تایید شدگان نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان هستند و 52 نفر نیز به بهبودی کامل دست پیدا نموده اند.

وی تاکید نمود: اجرای سریع اقدامات (برای مهار این بیماری) کشور را از بسیاری از مرگ و میرها نجات داده است.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت دنیای، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا به 556 هزار و 291 نفر رسید. از این تعداد 25 هزار و239 نفر جان باخته و 128هزار و 717 نفر نیز بهبود پیدا نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 541

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به ویروس کرونا در یونان افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به ویروس کرونا در یونان افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید