خبرنگاران بعضی ذهنیت های منفی درباره خوزستان مانع رونق گردشگری است

به گزارش بلندانیوز، اهواز- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان اینکه معرفی صحیحی از جاذبه های گردشگری استان صورت نگرفته است، گفت: در مقاطعی به واسطه بعضی چالش ها، خوزستان به عنوان استانی نه چندان مطلوب برای ورود گردشگران معرفی شده که این ذهنیت مانع رونق گردشگری است .

خبرنگاران بعضی ذهنیت های منفی درباره خوزستان مانع رونق گردشگری است

از سفر با تور پاتایا ارزان زمستان 1400 لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

سید حکمت الله موسوی روز شنبه در حاشیه آیین رونمایی از فراوری محتوای گردشگری کوچ در اتاق بازرگانی اهواز در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: خوزستان از ظرفیت های بسیار غنی در حوزه گردشگری و طبیعت گردی برخوردار است اما این استان به وجهه صنعتی در اذهان عمومی بیشتر شناخته شده و این ظرفیت مهم مغفول مانده است.

وی ادامه داد: این بی اطلاعی حتی ممکن است در میان بخش قابل توجهی از شهروندان خوزستانی هم وجود داشته باشد که ناشی از خلاء فرهنگسازی گردشگری درون استانی است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان با بیان اینکه نوع و نحوه بیان چالش ها و گرفتاری های استان باعث ایجاد ناهمواری های زیادی برای ورود گردشگران به استان شده است، گفت: این رویه باعث شده بعضی خوزستان را به عنوان یک استان با هوای گرم، ریزگرد و مسائل زیرساختی، بشناسند که این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست.

وی بیان داشت: باید بر اساس برنامه ریزی هایی که در دستور کار قرار می گیرد، در معرفی هرچه بهتر و بیشتر استان کوشش کنیم با رفع کردن ذهنیت های منفی شاهد رونق این ابرصنعت باشیم.

موسوی به تاثیرات مستقیم صنعت گردشگری در حوزه های اجتماعی، مالی، فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی اشاره نمود و گفت: صنعت گردشگری می تواند در شرایط فعلی به تقویت اقتصاد خانوارها بخصوص در مناطق روستایی یاری بسیار زیادی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان با تاکید بر اینکه قسمت قابل توجهی از رونق گردشگری در استان منوط به معرفی صحیح خوزستان است، گفت: به همین دلیل نیز بزرگترین ویدئو وال فرودگاهی کشور در اهواز آماده بهره برداری است که با تامین فراوریات محتوای به معرفی ظرفیت های گردشگری استان خواهد پرداخت.

300 مجموعه اقامتی و گردشگری در خوزستان متاثر از فراگیری بیماری کرونا خسارت جدی دیده و تعطیل شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1024

به "خبرنگاران بعضی ذهنیت های منفی درباره خوزستان مانع رونق گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بعضی ذهنیت های منفی درباره خوزستان مانع رونق گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید