خبرنگاران بعضی خلاء های قانونی مبارزه با مواد مخدر را سخت نموده است

به گزارش بلندانیوز، بجنورد- خبرنگاران- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: وجود بعضی خلاءها و ایرادات قانونی بازخورد اقدامات حوزه مبارزه با مواد مخدر از جمله دستگیری خرده فروشان را کمرنگ نموده که احتیاج است منتخبان مردم در مجلس نسبت به اصلاح این قوانین اقدام نمایند.

خبرنگاران بعضی خلاء های قانونی مبارزه با مواد مخدر را سخت نموده است

سعید آیتی، سه شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر فاروج اضافه نمود: مردم از آزادی زودهنگام خرده فروشان مواد مخدر یا سبکی و بی اثر بودن برخی مجازات های این حوزه گلایه دارند که می طلبد این کاستی ها و ضعف های قانونی برطرف گردد.

وی از اعتیاد به عنوان عامل بسیاری از آسیب های اجتماعی یاد و بیان نمود: سال گذشته 2 هزار و 500 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد و در این بازه 21 هزار و 19 نفر از 127 مرکز سرپایی ترک اعتیاد استان، سه هزار 979 نفر در 19 اردوگاه خصوصی و 870 نفر از اردوگاه های دولتی این بخش خدمات گرفتند.

آیتی با اشاره به اینکه مراکز دولتی ترک اعتیاد به بهزیستی واگذار شده، گفت: پارسال شورای مبارزه با مواد مخدر استان 19 میلیارد و 994 میلیون ریال اعتبار برای ارائه خدمات بهزیستی استان در این بخش پرداخت نموده است.

وی به مصوبه بهمن ماه این شورا در مورد غربالگری معتادان متجاهر و دادن اجازه برای دریافت هزینه های ترک از خانواده های دارای بضاعت اقتصادی از سوی مراکز ترک اعتیاد خصوصی اشاره نمود و اضافه نمود: این مصوبه برای کاهش مسائل مراکز ماده 15 (مراکز خصوصی ترک اعتیاد) در مورد پرداختی ها بوده است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خراسان شاقتصادی گفت: فعالیت های ستاد مبارزه با مواد مخدر در فاروج به عنوان ورودی شرقی استان، می تواند خراسان شاقتصادی را امن تر کند و ما هم قول می دهیم با تامین خودرو مناسب، فعالیت های این ستاد را پیگیری کنیم.

آیتی بر پاکسازی مناطق آلوده و ناامن ساختن پاتوق معتادان به طور مستمر تاکید نمود و اضافه نمود: وجود ایرادات در قانون نباید بهانه ای برای کوتاه آمدن در فعالیت ها گردد.

وی گفت: سال گذشته در کشور چهار هزار و 500 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر فوت کردند که 31 نفر از این تعداد مربوط به استان خراسان شاقتصادی بود.

فرماندار فاروج نیز با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، خودرو مناسب برای انجام فعالیت هایش ندارد، گفت: این کمبود در فرایند فعالیت های این ستاد مشکل ایجاد می نماید که سال جاری 1.5 میلیارد ریال اعتبار برای نیروی انتظامی فاروج، برای برطرف این مشکل پیش بینی شده است.

مرکز شهرستان فاروج، به عنوان دروازه شرقی خراسان شاقتصادی از سمت خراسان رضوی، در 90 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 819

به "خبرنگاران بعضی خلاء های قانونی مبارزه با مواد مخدر را سخت نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بعضی خلاء های قانونی مبارزه با مواد مخدر را سخت نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید