خبرنگاران اردوغان برای بحث درباره پناهجویان با مقام های اتحادیه اروپا ملاقات می نماید

به گزارش بلندانیوز، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری ترکیه روز دوشنبه برای ملاقات و گفت وگو با مقام های اتحادیه اروپا درباره مسئله پناهجویان به بروکسل سفر می نماید.

خبرنگاران اردوغان برای بحث درباره پناهجویان با مقام های اتحادیه اروپا ملاقات می نماید

به گزارش دیلی صباح، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه روز دوشنبه برای سفری یک روزه به بروکسل می رود تا با مقام های اتحادیه اروپا درباره مسئله پناهجویان گفت وگو کند.

اردوغان همچنین قرار است درباره برداشتن محدودیت ویزا شهروندان ترکیه و اصلاح اتحادیه گمرکی با مسئولان این اتحادیه بحث کند.

رییس جمهوری ترکیه شامگاه آدینه در فرمانی به خاطر آنچه خطرهای احتمالی خوانده شد، دستور منع عبور مهاجران از دریای اژه برای ورود به اروپا و یونان را صادر کرد.

مقامات ترکیه البته خاطرنشان کردند که به جز مسیرهای دریایی، مهاجران همچنان می توانند ترکیه را به مقصد دیگر کشورها ترک نمایند.

اردوغان پس از افزایش تنش های نظامی و سیاسی میان آنکارا و دمشق در منطقه ادلب سوریه در 29 فوریه (10 اسفند) به منظور فشار به اتحادیه اروپا گفت که این کشور از این پس نمی تواند مانع ورود پناهجویان به اروپا گردد و مرزهای خود را باز می نماید.

پس از اعلام تصمیم دولت ترکیه موج گسترده ای از مهاجران این کشور را به مقصد کشورهای اروپایی و به ویژه یونان ترک کردند.

اتحادیه اروپا در مقابل از ترکیه خواست که به توافق سال 2016 میلادی بین بروکسل و آنکارا درباره مهاجران پایبند باشد. در این توافق از ترکیه خواسته شده است که مهاجران را به ازای یاری اتحادیه اروپا در خاک خود نگه دارد.

این در حالی است که اردوغان نیز اتحادیه اروپا را متهم به عدم پایبندی به همان توافق نموده است.

اتحادیه اروپا کوشش می نماید از تکرار بحران مهاجرت در سال های 2015 و 2016 میلادی جلوگیری کند. در آن موقع بیش از یک میلیون مهاجر و پناهجو از خاک ترکیه و به وسیله کشورهای حوزه بالکان خود را به اتحادیه اروپا رساندند و هزینه های نظام رفاهی و امنیتی این اتحادیه را افزایش دادند.

این امر به افزایش حمایت ها از احزاب راست افراطی مهاجرستیز در اروپا منجر شد.

بسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند که اردوغان از موضوع آوارگان به عنوان اهرم فشاری برای جلب حمایت کشورهای غربی از سیاست های خود در سوریه بهره می برد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 622

به "خبرنگاران اردوغان برای بحث درباره پناهجویان با مقام های اتحادیه اروپا ملاقات می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اردوغان برای بحث درباره پناهجویان با مقام های اتحادیه اروپا ملاقات می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید