حادثه در شهرک مسکونی بیرجند 9 کشته و مصدوم برجای گذاشت

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران: در ششمین روز از بهار تعلیم و تربیت، یک دستگاه پیکان در بلوار میلاد شهرک مسکونی کویرتایر بیرجند 10 مادر و دختر دانش آموز را زیر گرفت که منجر به فوت یک نفر و مصدومیت 9 نفر شد.

حادثه در شهرک مسکونی بیرجند 9 کشته و مصدوم برجای گذاشت

جهت دریافت خدمات انواع الاچیق برای باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران از بیرجند، این حادثه زمانی رخ داد که مادران به همراه فرزندانشان راهی مدرسه بودند.این حادثه یک کشته و 9 نفر مصدوم برجای گذاشت که هفت نفر آنان دانش آموزان دختر دبستانی و مهد کودکی هستند. در این حادثه یک خانم در محل صحنه تصادف فوت کرد.

یکی از دانش آموزان که دچار مصدومیت جزئی شده بود در بخش اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند گفت: در راستا رفتن به مدرسه و در حال عبور از خیابان با هفت نفر از دوستانم بودم که یک دستگاه وانت پیکان از پشت سر به ما زد.

پرستار بخش اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند درگفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این حادثه 10 مصدوم و یک فوتی داشته است که حال یکی از مصدومین خیلی وخیم بود که به بخش آی سی یو بیمارستان برای مداوا منتقل شد.

صدیقه صابری گفت: هشت نفر از مصدومین دیگر که اکثرا دانش آموزان دختر دبستانی و مهد کودکی هستند در بخش اورژانس بیمارستان هستند که کارهای درمانی آنان در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: از بین هفت دانش آموز فقط حال دختر مهدکودکی وخیم است اما سایر دانش آموزان مصدومیت آن ها سطحی است.

جواد شکرویی یکی از همراهان مصدومین این تصادف که دچار معلولیت بود در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: در این تصادف خواهرم که به همراه دو تا از فرزنداش در راستا رفتن به مدرسه بودند که دچار مصدومیت شدید شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یکی از فرزندان خواهرم در اتاق آی سی یو و دیگری در اتاق ایزوله بیمارستان امام رضا(ع) تحت مداوا قرار دارند.

شکرویی با بیان اینکه انتظار ما از مسئولان این است که به این حادثه رسیدگی فوری کنند، اضافه کرد: حتما تصادفی باید رخ دهد و کسی کشته گردد تا مسئولان پاسخگو باشند.

این همراه مصدوم اعلام کرد: در حومه شهرک کویر تایر، شهرکی به نام شهرک بهزیستی واقع شده است و اکثرا افراد معلول در آنجا تردد می کنند که طی ماه های گذشته نامه نگاری هایی به مسئولان انجام شده که نسبت به مناسب سازی معابر این منطقه اقدام کنند اما تا به امروز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی توضیح داد: با توجه به این که در این شهرک افراد معلول زندگی می کنند اما خط کشی و آرم علایم هدایت و رانندگی برای وسایل نقیله وجود ندارد.

شکرویی تاکید نمود: با توجه به اینکه در این منطقه علایم هدایت و رانندگی از قبیل سرعت گیر و خط کشی های مخصوص ندارد از مسئولان خواهش می کنیم که نسبت به نصب تابلوها و علایم هدایت و رانندگی اقدام کنند.

رحیمی یکی دیگر از پرستاران بخش اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند اظهارکرد: این حادثه 10 مصدوم داشته که از تعداد یک نفر خانم در سر صحنه تصادف فوت نموده بود در بدو انتقال به بیمارستان عمل سی پی آر هم بر روی این مصدوم انجام گرفت که متاسفانه موثر نبود و فوت شده بودند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مصدومین حادثه دانش آموز پنج ساله ای بود که از ناحیه سردچار خونریزی شده بود که به اتاق آی سی سی یو برای مداوا و ادامه مراحل درمانی منتقل شد.

رحیمی اعلام کرد: دو تا از مصدومین دانش آموز دچار شکستگی شدند که شرایط سایر مصدومین در حال آنالیز است.

ابوالقاسم آرگینی یکی از والدین دانش آموز نیز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: دخترم کلاس سوم دبستان بوده که به همراه دوستانش در حال رفتن به مدرسه بوده که یک دستگاه دانت پیکان از پشت سر به این دانش آموزان برخورد می نماید و سبب کشته شدن یک خانم و 9 نفر از دانش آموزان از جمله دختر من شده است.

وی گفت: خوشبختانه دخترم از ناحیه دست و پا دچار مصدومیت شده و خدا را شکر که اتفاق دیگری برایش رخ نداده است.

وی گفت: در این محل که تصادف اتفاق افتاده از دو لاین خیابان یکی دارای آسفالت بوده و دیگری آسفالت نشده که متاسفانه این دستگاه پیکان از لاین خلاف از پشت سر به این دانش آموزان می زند و این حادثه را رقم می زند.

وی توضیح داد:خواسته ما از مسئولان این است که نسبت به نصب علایم هدایت در این منطقه اقدام کنند تا از این گونه حوادث دوباره اتفاق رخ ندهد.

رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارکرد:صبح امروز یکدستگاه سواری پیکان که در راستا شمال به جنوب بلوار میلاد واقع در انتهای بلوار موسی بن جعفر(ع) بیرجند در حال حرکت بوده به علت حرکت در خلاف جهت به شدت با 5 دانش آموزو 3 نفر از والدینشان برخورد که متاسفانه یک نفر از والدین به علت شدت صدمات وارده در بیمارستان فوت و 7 نفر دیگر در حال مداوا هستند.

علیرضا حسنی اضافه کرد: در این تصادف راننده به دلیل حرکت در خلاف جهت 50 درصد مقصر و سازمانهای مربوطه نیز به دلیل نقص تابلوها وعلام وهمچنین عدم بهینه سازی معبر 50 درصد مقصر شناخته شده اند.

وی همچنین با حضور در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند از مصدومین این حادثه عیادت و برای آنان آرزوی بهبودی وسلامتی نمود.

حسنی به رانندگان توصیه کرد به منظور پیشگیری از وقوع حوادث مشابه قوانین ومقررات هدایت ورانندگی را رعایت کنند.

وی به دانش آموزان عزیز نیز توصیه کرد برای عبور ازعرض خیابان سعی کنند از محلهای خط کشی و پل زیرگذر و روگذر استفاده کنند و از پریدن، هل دادن، وعجله هنگام عبور پرهیز کنند.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 654

به "حادثه در شهرک مسکونی بیرجند 9 کشته و مصدوم برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حادثه در شهرک مسکونی بیرجند 9 کشته و مصدوم برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید