جبران کمبود مدیر زن در کابینه با انتصاب احمدی پور

به گزارش بلندانیوز، پس از طرح گزینه های متعدد و صدور بیانیه های مختلف در راستای حمایت از کاندیداهای خاص جهت تصدی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، خاتمه قرعه به نام زهرا احمدی پور درآمد تا به نوعی کمبود مدیر خانم در کابینه دولت نیز جبران گردد.

جبران کمبود مدیر زن در کابینه با انتصاب احمدی پور

به گزارش خبرنگاران، از اواخر هفته گذشته زمزمه هایی شنیده می شد مبنی بر اینکه رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این بار یک زن خواهد بود؛ حالا این شنیده ها رنگ واقعیت گرفته و انتصاب زهرا احمدی پور به عنوان جایگزین مسعود سلطانی فر قطعیت یافته است.

احمدی پور که هم اکنون عضویت شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد را به عهده دارد، متولد ملایر است. او دانش آموخته جغرافیای سیاسی در مقطع دکترا و کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری است و در دانشگاه تربیت مدرس تدریس می نماید.

آن چنان که در رزومه حرفه ای او آمده، در فاصله سال های 1376 تا 1382 مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور بوده است. از سال 1382 تا 1384 هم به عنوان معاون ورزش بانوان در سازمان تربیت بدنی مشغول به کار شد و از سال 1393 تا کنون هم رییس کمیسیون تخصصی هیات ممیزه در گروه علوم انسانی بوده و در سال 1394 نیز برای دومین بار، مدیرکل دفتر تقسیمات کشوری شد.

احمدی پور در انجمن ژئوپولتیک ایران، شورای مشورتی جغرافیا و آمایش سرزمین، کمیته تخصصی علوم جغرافیایی در شورای عالی برنامه ریزی آموزشی، هیات ممیز دانشگاه تربیت مدرس، هیات تحریریه نشریه جغرافیای سیاسی و کمیته تمرکززدایی و سازمان دهی تهران عضویت داشته است.

کتاب هایی که احمدی پور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تا کنون منتشر نموده، شامل ژئوپلیتیک در دنیا متغیر (ترجمه)، جغرافیای ورزش و اوقات فراغت (ترجمه)، سیاست و فضا، ژئوپلیتیک دریای خزر، مبانی جغرافیایی - سیاسی مکان گزینی پایتخت ها در ایران، سازماندهی سیاسی فضا و ساماندهی و آمایش سیاسی فضای شهری است.

مسعود سلطانی فر، رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که هفته پیش رای اعتماد مجلسی ها را برای وزارت ورزش و امور جوانان جلب کرد، بارها از اهمیت دولت به این سازمان سخن گفته بود و همین صحبت ها بود که باعث شد تشکل های مردمی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به تحقق مطالبات شان امیدوارتر باشند و بر همین اساس در چند روز گذشته نامه ها و بیانیه هایی خطاب به رییس دولت بنویسند تا با طرح نگرانی هایی، از رییس جمهور درخواست تدبیر نمایند تا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را یک بار برای همواره از حالت حیاط خلوت خارج کند.

حال باید دید آیا انتصاب احمدی پور به عنوان رییس سازمان میراث فرهنگی در راستای تحقق مطالبات و نگرانی های موجود بوده، یا گامی برای جبران کمبود مدیر خانم در کابینه دولت بوده است؟

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 565

به "جبران کمبود مدیر زن در کابینه با انتصاب احمدی پور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبران کمبود مدیر زن در کابینه با انتصاب احمدی پور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید