تندیس بازی بومی محلی لَنگ در خراسان شمالی به وزیر آموزش وپرورش اهدا شد

به گزارش بلندانیوز، دانش آموزان بجنوردی پس از اجرای بازی ثبت ملی شده لَنگ در حضور وزیر آموزش وپرورش، تندیس این بازی را به حاجی میرزایی اهدا کردند.

تندیس بازی بومی محلی لَنگ در خراسان شمالی به وزیر آموزش وپرورش اهدا شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، در جریان سفر وزیر آموزش وپرورش به استان در روز پنج شنبه 29 خردادماه 99، دانش آموزان بجنوردی تندیس بازی بومی محلی لَنگ را در مراسم افتتاح سالن ورزشی سید جمال الدین اسدآبادی به محسن حاجی میرزایی اهدا کردند.

فنون و مهارت ساخت و اجرای بازی بومی و محلی لنگ از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع میراث ناملموس استان خراسان شمالی در سال 96 ثبت ملی شده است.

لَنگ از دیرباز در جشن ها و مراسم های مختلف ازجمله عید نوروز جزئی از سرگرمی های اهالی خراسان شمالی بوده و نسل به نسل تا به امروز حفظ شده است.

در حال حاضر بعضی نهادهای استان در کوشش هستند بازی های بومی و محلی را احیا نمایند. آموزش وپرورش خراسان شمالی یکی از این نهادهاست که به تهیه شیوه نامه بازی لَنگ اقدام کرد و اولین جشنواره بازی بومی و سنتی لنگ در سال 92 برگزار گردید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 855

به "تندیس بازی بومی محلی لَنگ در خراسان شمالی به وزیر آموزش وپرورش اهدا شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تندیس بازی بومی محلی لَنگ در خراسان شمالی به وزیر آموزش وپرورش اهدا شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندیس بازی بومی محلی لَنگ در خراسان شمالی به وزیر آموزش وپرورش اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید