تحریم های آمریکا مانع ورود دارو به سوریه است

به گزارش بلندانیوز، مسکو و دمشق از جامعه بین الملل خواستند که به آمریکا اعمال فشار نمایند تا تحریم های تحمیلی علیه دمشق را در سایه شیوع ویروس کرونا لغو کند.

تحریم های آمریکا مانع ورود دارو به سوریه است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز هماهنگی سوریه و روسیه در امور بازگشت آوارگان سوری با انتشار بیانیه ای از آمریکا خواهان لغو تحریم های دمشق شدند.

در این بیانیه تأکید شده که آمریکا چشم خود را به روی خطر شیوع ویروس کرونا در سوریه بسته است؛ همان گونه که این کار را در قبال داعش انجام می داد.

شبکه خبری روسیا الیوم ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، آمریکا، نظر سازمان ملل و درخواست سایر کشور ها برای کاهش تحریم های سوریه را نادیده گرفته و آن را علت موجهی برای تغییر سیاست اعمال تحریم علیه سوریه نمی داند؛ حتی اگر جان همه ملت سوریه در خطر باشد.

در این بیانیه تأکید شد: در این شرایط، از همه جامعه بین الملل می خواهیم که از دولت سوریه حمایت بین المللی داشته باشند و به آمریکا و همپیمانانش اعمال فشار نمایند تا تحریم های غیر قانونی و غیر انسانی را لغو نمایند که در واقع هدف آن، نابودی همه ملت این کشور (سوریه) است.

مسکو و دمشق تصریح کردند، امکانات دولت سوریه درباره تشخیص کرونا و یاری به بیماران، بسیار محدود است و روزانه در سوریه بیش از 100 آزمایش صورت نمی گیرد.

در این بیانیه با بیان اینکه در سوریه فقط 25 هزار تخت برای بستری بیماران وجود دارد، اشاره شده که کادر پزشکی این کشور، به شدت، در دستگاه های تنفش مصنوعی، کمبود دارد.

در بیانیه مذکور با بیان اینکه نابودی ناشی از جنگ، باعث تخریب نظام بهداشت سوریه است، خاطر نشان شده است، بدون یاری های خارجی، محال است که بتوان با این بیماری مقابله کرد، ولی تحریم های آمریکا و کشور های اروپایی، مانع واردات دارو و تجهیزات پزشکی به سوریه است.

آمریکا و کشور های غربی از شروع بحران سوریه تحریم های شدیدی علیه این کشور وضع کردند. دولت سوریه این تحریم ها را بار ها غیر قانونی خوانده و خواهان لغو آن شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 721

به "تحریم های آمریکا مانع ورود دارو به سوریه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های آمریکا مانع ورود دارو به سوریه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید