بهارانه کتاب در استان فارس با موفقیت دو کتابفروشی همراه شد

به گزارش بلندانیوز، صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در فارس، ضمن تبریک موفقیت های دو کتابفروشی این استان، کلبه کتاب در جهرم و پاتوق کتاب در شیراز، در طرح کشوری بهارانه کتاب 1400، گفت: در این دوره از طرح های فصلی، استان فارس به واسطه فروشی معادل یک میلیارد و 412 میلیون و 386 هزار تومان در رتبه پنجم کشور نهاده شد.

بهارانه کتاب در استان فارس با موفقیت دو کتابفروشی همراه شد

وی با اشاره به اینکه فارس در زمره 4 استان برتر از نظر شمار کتاب هم رتبه در خور توجهی کسب کرد، اضافه کرد: خوشبختانه استان فارس نسبت به تهران از آماری مطلوب برخوردار شد وبا فروش 37 هزار و 680 جلد کتاب توانست در جمع 4 استان پرفروش از نظر شمار کتاب قرار گیرد.

به گفته سهرابی، با وجودی که 36 کتابفروشی در شیراز و 9 کتابفروشی در سایر شهرستان های استان در این طرح مشارکت کردند، اظهار کرد: آمار قابل توجه این دوره از طرح تخفیفی موید این است که کلبه کتاب جهرم که در روز نخست طرح توانست رکورد به جا بگذارد، در نهایت با فروش 7310 جلد کتاب، گوی سبقت را حتی از شهرهای عظیم و مرکز استان مانند اراک، مشهد و کرمانشاه ربود.

این در حالی است که بنا بر اعلام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این کتابفروشی در جهرم نسبت به شمار کتابی که یک کتابفروشی در شیراز ارایه نموده، فاصله چندانی ندارد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه طرح های فصلی فروش کتاب که با همکاری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می گردد، به عنوان یک مطالبه عمومی توانسته است موفقیت خوبی در جذب علاقه مندان به کتاب در پی داشته باشد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1483

به "بهارانه کتاب در استان فارس با موفقیت دو کتابفروشی همراه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهارانه کتاب در استان فارس با موفقیت دو کتابفروشی همراه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید