بازی خطرناک آمریکا در سازمان ملل

به گزارش بلندانیوز، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در صفحه توئیترش درباره تفسیر ایالات متحده آمریکا از فرایند بازگشت تحریم ها علیه ایران نوشت: تحقیر حقوق بین الملل از سوی آمریکا به پایین ترین سطح خود رسیده است.

بازی خطرناک آمریکا در سازمان ملل

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

تخت روانچی گفت: آمریکا ناقض برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) و قطعنامه 2231 است؛ عمدا به غلط قطعنامه 2231 را تفسیر و اعضای سازمان ملل - از جمله نزدیک ترین متحدانش - را به خاطر ایستادگی در مقابل زورگویی تهدید می نماید.

وی با ذکر این نکته که یکجانبه گرایی آمریکا، سازمان ملل را تضعیف می نماید، گفت: اقتدار شورای امنیت در خطر است.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اخیرا در اظهاراتی عنوان نمود که تحریم های بین المللی علیه ایران از نیمه شب 20 سپتامبر (30 شهریور) به وقت گرینویچ احیا خواهند شد.

وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر یادآوری نموده دولت کشورش پس از ناکامی در رأی گیری شورای امنیت برای جلوگیری از انقضای محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران، ساز و کار موسوم به مکانیسم ماشه را برای بازگرداندن تمامی تحریم های سازمان ملل فعال نموده است.

او در توئیتر نوشت: هفته گذشته، بعد از ناکام ماندن شورای امنیت در عمل به مأموریت خود برای حفظ صلح و امنیت بین المللی، آمریکا فرایند 30 روزه ای را برای بازگرداندن تقریباً تمامی تحریم های سازمان ملل علیه ایران کلید زد. این تحریم ها به صورت اتوماتیک از نیمه شب 20 سپتامبر به وقت گرینویچ بازخواهند گشت.

وزیر خارجه آمریکا در توئیتی دیگر تفسیر کشورش از فرایند بازگشت تحریم ها علیه ایران را اینطور توضیح داد: چنانچه هر یک از اعضای شورای امنیت قطعنامه ای را برای ادامه برطرف تحریم ها ارائه کند، آمریکا با آن مخالفت خواهد نمود. چنانچه قطعنامه ای ارائه نشود، تحریم ها علیه ایران روز 20 سپتامبر بازخواهند گشت. قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل اینگونه عمل می نماید.

در همین خصوص نیز محمدجواد ظریف در توئیتی نوشت: پس از آنکه [کوشش های] ایالات متحده آمریکا سه مرتبه از سوی شورای امنیت رد شد، این کشور اکنون تهدید به تحریم هر شخص و هر موجودیتی که بین آمریکا و اسنپ بک آن فاصله ایجاد کند، نموده است. روشن است که آن ها [دولتمردان آمریکا] نه فهمی نسبت به حقوق دارند و نه از ملل متحد چیزی می دانند.شاید این یک مثال برای آنها روشن کند: شما سال 2018 از برجام طلاق گرفتید. قرار داشتن نام شما در سند ازدواج بی معناست.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 979

به "بازی خطرناک آمریکا در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی خطرناک آمریکا در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید