ایلان ماسک از ربات انسان نمای Optimus رونمایی کرد

به گزارش بلندانیوز، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، ربات انسان نمای معروف خود با نام Optimus را در رویداد روز هوش مصنوعی به نمایش گذاشت.

ایلان ماسک از ربات انسان نمای Optimus رونمایی کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، ربات انسان نمای معروف خود با نام Optimus را در جریان رویداد روز هوش مصنوعی به برگزارکنندگی شرکت خودرو های الکتریکی به نمایش گذاشت.

ایلان ماسک در این مراسم اظهار داشت که فعالیت او در زمینه رباتیک از فعالیت در زمینه خودروهایش ارزشمندتر خواهد بود و امیدوار است که فراتر از خودرو های خودران که با وجود وعده های مکرر او هنوز به واقعیت تبدیل نشده اند، توسعه یابد.

نمونه اولیه این ربات روی صحنه رفت و برای تماشاگران دست تکان داد. بعلاوه یک کلیپ ویدیویی از این ربات منتشر شد که در حال حمل یک جعبه، آبیاری گیاهان وجابه جایی میله های متحرک در کارخانه خودروسازی بود.

مدیرعامل تسلا اضافه نمود: هدف ما ساختن یک ربات مفید شبیه انسان با سرعت بسیار بالاست؛ البته هنوز کار های زیادی برای بهبود و اثبات قابلیت های Optimus وجود دارد.

ماسک گفت که ربات های انسان نما در حال حاضر مغز و هوشی ندارند که به تنهایی در جهان پرسه بزنند، آن ها گران قیمت هستند و در مقادیر کم ساخته شده اند.

در مقابل، او توضیح داد که Optimus یک ربات بسیار مبتکر خواهد بود که در مقادیر بسیار زیاد ساخته خواهد شد و انتظار می رود قیمتی بسیار کمتر از یک خودرو یا کمتر از بیست هزار دلار داشته باشد.

مدیرعامل تسلا گفت: در آینده می توان از ربات ها در خانه ها استفاده کرد، با آن ها شام تهیه کرد، چمن زنی کرد، از سالمندان مراقبت کرد و حتی به یک همدم برای انسان تبدیل گردد.

منبع: 24.ae

خبرنگاران فضای مجازی دریچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1401 بروزرسانی: 10 مهر 1401 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1940

به "ایلان ماسک از ربات انسان نمای Optimus رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک از ربات انسان نمای Optimus رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید