اولین تحرکات نخست وزیر جدید لیبی پس از ادای سوگند

به گزارش بلندانیوز، پس از مراسم ادای سوگند دولت جدید لیبی، نخست وزیر دولت وحدت ملی با کمیته نظامی در شهر سرت ملاقات کرد. همچنین سازمان ملل و آمریکا حمایت خود را از دولت جدید لیبی اعلام کردند.

اولین تحرکات نخست وزیر جدید لیبی پس از ادای سوگند

به نقل از خبرگزاری آناتولی، پس از اینکه دولت وحدت ملی لیبی در برابر مجلس سوگند یاد کرد، عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر این دولت به همراه دو معاونش از شهر طبرق وارد شهر سرت شده و تحولات فرایند افتتاح جاده ساحلی و طرح تامین امنیت آن پس از افتتاح را با کمیته نظامی 5+5 آنالیز کردند.

این کمیته نشست های خود را از روز دوشنبه با حضور هیئت حمایتی سازمان ملل در لیبی، ناظران بین المللی، روسای کمیته های فرعی این کمیته نظامی و تعدادی از مهندسان نظامی متخصص در مین زدایی آغاز کرد.

کمیته نظامی پیش از این اعلام نموده بود که در نشست با نخست وزیر که هیئت حمایتی سازمان ملل در لیبی هم در آن حضور خواهد داشت، موانع پیش روی اجرای آتش بس، راههای حمایت از ناظران بین المللی و حفاظت از آنها، راههای اخراج مزدوران، مین زدایی، موانع پیش روی افتتاح جاده مصراته- سرت و پفراینده تبادل بازداشتی ها آنالیز می گردد.

همزمان با نشست کمیته نظامی و دولت، تجمعی در مقابل مقر آن در شهر سرت صورت گرفت و تجمع کنندگان خواهان آزادی اسرا و بازداشتی های وابسته به نظام سابق و بازداشتی های اجباری در زندان های طرابلس و مصراته شدند.

در پی تشکیل دولت وحدت ملی لیبی، سازمان ملل و آمریکا آمادگی خود را برای حمایت از این دولت جدید اظهار داشتند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در نشست خبری در نیویورک از مراسم تحلیف دولت جدید لیبی استقبال کرد و گفت، سازمان ملل آماده حمایت از این دولت است که ماموریت پاسخگویی به مطالبات مردم لیبی، فراهم کردن مقدمات انتخابات سراسری در دسامبر 2021 و اجرای کامل آتش بس را برعهده گرفته است.

یان کوبیس، فرستاده سازمان ملل در لیبی هم در بیانیه ای اظهار داشت، انجام مراسم تحلیف دولت گامی مهم برای ساخت کشوری متحد، مستقل، دموکراتیک و دارای حاکمیت است.

وی از دولت و شورای ریاستی لیبی خواست هرچه سریعتر به بهبود شرایط معیشتی و خدمات اساسی و آماده کردن کشور برای برگزاری انتخابات بپردازند.

دولت جدید و رئیس شورای ریاستی لیبی امروز (سه شنبه) به صورت رسمی ماموریت خود را تحویل می گیرند.

ریچارد نورلند، سفیر آمریکا در طرابلس هم گفت، کشورش از دولت جدید در پاسخ به مطالبات مردم و آماده سازی برای برگزاری انتخابات حمایت می نماید. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1319

به "اولین تحرکات نخست وزیر جدید لیبی پس از ادای سوگند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تحرکات نخست وزیر جدید لیبی پس از ادای سوگند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید