انگلیس درباره تلفیق دو واکسن کرونا روی یک انسان تحقیق می نماید

به گزارش بلندانیوز، دانشمندان انگلیسی برای اولین بار در دنیا درباره اثربخشی تزریق دو واحد واکسن کرونا از شرکت های مختلف روی بدن انسان تحقیق می نمایند.

انگلیس درباره تلفیق دو واکسن کرونا روی یک انسان تحقیق می نماید

به گزارش پنجشنبه ایرنا از تارنمای وزارت بهداشت انگلیس، پژوهشگران در این پروژه 7 میلیون پوندی که تحقیقات آن از امروز پنجشنبه شروع شد میزان اثربخشی تلفیق واکسن های مختلف کرونا در دو نوبت را اندازه گیری می نمایند.

به این ترتیب افرادی که برای شرکت در این طرح داوطلب شده اند مثلا در نوبت اول واکسن فایزر بیونتک را دریافت و در نوبت دوم از واکسن آسترازنیکا استفاده خواهند کرد.

این طرح به صورت محدود و روی گروه های مختلف سنی آزمایش می گردد. کنسرسیوم ملی ارزیابی ایمن سازی انگلیس قرار است نتایج آزمایش های به عمل آمده را گردآوری و مورد آنالیز قرار دهد.

انگلیس از 18 آذرماه گذشته طرح واکسیناسیون سراسری دراین کشور را شروع نموده است. بر اساس این طرح افراد در دو نوبت به فاصله حداکثر 12 هفته دو واحد واکسن کرونا از یک شرکت را دریافت می نمایند. تا به امروز بالغ بر 10 میلیون نفر اولین واحد واکسن کرونا در انگلیس را دریافت نموده اند.

مقامات انگلیس امیدوارند تا شهریور سال آینده، تمام بزرگسالان در این کشور اولین واحد واکسن کرونا را دریافت نمایند. وزارت بهداشت انگلیس گفت که طرح تلفیق دو واحد مختلف از واکسن کرونا 13 ماه طول می کشد و برنامه ای برای تغییر در برنامه فعلی واکسیناسیون کرونا ندارد.

ندیم زهاوی معاون وزیر بهداشت انگلیس در امور واکسیناسیون کرونا، اجرای این طرح را که نتایج بیشتری را درباره نحوه های مختلف استفاده از واکسن نشان می دهد به لحاظ بالینی حائز اهمیت توصیف کرد. وی به مردم انگلیس اطمینان خاطر داد که این طرح تا پیش از تائید آن از سوی دانشمندان اجرایی نخواهد شد.

این تحول در حالی صورت می گیرد که آمار ابتلا و مرگ ومیر ناشی از کرونا در انگلیس رکورد می زند. تا به امروز بیش از 3 میلیون و 871 هزار و 825 نفر به کرونا مبتلا شده که از این میزان 109 هزار و 335 نفر جان باخته اند.

در همین حال، دانشمندان انگلیس به تازگی، گونه جدیدتری از ویروس جهش یافته کرونا را شناسایی نموده اند که می گویند به طرز نگران نماینده ای ژن های آن تغییر نموده است. محققان سازمان بهداشت عمومی انگلیس این گونه را E484K نام گذاری نموده و ادعا می نمایند که مشابه آن در آفریقای جنوبی و برزیل مشاهده شده است.

آن ها اطمینان ندارند که واکسن های کرونا تا چه حد روی گونه جدید موثر است اما به نطر می رسد که این مساله در اجرای طرح واکسیناسیون سراسری انگلیس تاثیری نخواهد داشت.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1262

به "انگلیس درباره تلفیق دو واکسن کرونا روی یک انسان تحقیق می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس درباره تلفیق دو واکسن کرونا روی یک انسان تحقیق می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید