انتقاد گسترده به برگزاری انتخابات مقدماتی در ویسکانسین

به گزارش بلندانیوز، به رغم هشدار ها درباره خطر شیوع ویروس کرونا، انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا در ایالت ویسکانسین برگزار گردید و این موضوع انتقاد های گسترده ای را در پی داشته است.

انتقاد گسترده به برگزاری انتخابات مقدماتی در ویسکانسین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برگزاری انتخابات مقدماتی و درون حزبی ریاست جمهوری آمریکا در ایالت ویسکانسین به رغم درخواست فرماندار برای تعویق آن، باعث نگرانی ها درباره احتمال گسترش شیوع ویروس کرونا در این ایالت شده است.

طبق گزارش رویترز، با وجود هشدار در خانه ماندن برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و دعوای حقوقی دقیقه نودی برای عدم برگزاری انتخابات مقدماتی درون حزبی ریاست جمهوری آمریکا، این انتخابات روز سه شنبه (دیروز) برگزار گردید.

طبق این گزارش، هزاران نفر از ساکنان ایالت ویسکانسین دیروز با حضور در صف های طولانی و با مراعات کردن فاصله 1.8 متری از یکدیگر در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا حضور یافتند.

بعضی از ساکنان ویسکانسین خبر دادند، به رغم درخواستهایشان از مقام های ایالت برای شرکت در رای گیری به صورت غیابی و از راه دور، به این درخواست ها توجهی نشد و آن ها مجبور شدند بین به خطر انداختن سلامتی شان با حضور در صندوق های رای گیری یا رای ندادن یکی را انتخاب نمایند.

رویترز گزارش داد، این سرگشتگی و ناراحتی ساکنان ایالت ویسکانسین با یک دعوای حقوقی 11 ساعته هم همراه بوده است. دعوای حقوقی بر سر اینکه آیا باید در برهه شرایط اضطراری در زمینه سلامت عمومی (ناشی از ویروس کرونا) انتخابات برگزار گردد یا خیر.

در ایالت ویسکانسین بیش از نیمی از شهرداری ها اعلام کردند که پرسنل لازم برای برگزاری انتخابات را در اختیار ندارند، موضوعی که سبب شد مقام های ایالت از 2400 نظامی گارد ملی برای یاری به برگزاری انتخابات استفاده نمایند.

در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین تنها 5 حوزه اخذ رای از مجموع 180 حوزه رای گیری باز بودند و دلیل بسته بودن آن ها فقدان پرسنل مورد احتیاج برای برگزاری انتخابات بود.

تصاویر انتخابات روز گذشته در میلواکی نشان می دهد که مردم با صورت های ماسک زده در حوزه های رای گیری حاضر شدند.

در شهر گرین بی ویسکانسین مسئولان برگزاری انتخابات از مردم خواستند با خودشان اتوماتیک های سیاه یا آبی به همراه داشته باشند و از رنگ های دیگر استفاده ننمایند.

برگزاری انتخابات مقدماتی در ویسکانسین در شرایطی اجرا شده که به علت شیوع ویروس کرونا این انتخابات به تعویق در آمده است.

روز دوشنبه تونی اورس فرماندار ایالت ویسکانسین که عضو حزب دموکرات است، دستور تعویق انتخابات تا ماه ژوئن را صادر نموده بود. او پیشتر گفته بود که اختیار قانونی به تعویق انداختن انتخابات را ندارد.

بعد از صدور فرمان تعویق انتخابات ویسکانسین توسط فرماندار، دادگاه عالی این ایالت با این فرمان مخالفت کرد و به لغو فرمان تعویق انتخابات حکم داد. حکم دادگاه ویسکانسین بعد از شکایت رهبران حزب جمهوریخواه به دادگاه عالی این ایالت صادر شد.

قرار است دوشنبه هفته آینده نتیجه انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ویسکانسین اعلام گردد. جو بایدن عاون رئیس جمهور سابق آمریکا از سناتور برنی سندرز پیش است و در حزب جمهوریخواه هم دونالد ترامپ عملا رقیبی برای خودش نمی بیند.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مقدماتی در ایالت ویسکانسین به رغم نگرانی ها درباره خطر شیوع ویروس کرونا با انتقاد های بسیاری روبرو شده است.

کریستن کلارک رئیس کمیته وکلای حقوق مدنی در واشنگتن در این باره گفت، مراکز رای گیری پر جمعیت به طور ویژه برای آمریکایی های آفریقایی تبار (سیاه پوستان) خطر دارد چرا که تا پیش از برگزاری انتخابات (در ویسکانسین) و طبق اطلاعات نهاد های بهداشتی، میزان ابتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر آن ها در سطحی بالاتر (از سفیدپوستان و دیگران) قرار داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 702

به "انتقاد گسترده به برگزاری انتخابات مقدماتی در ویسکانسین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد گسترده به برگزاری انتخابات مقدماتی در ویسکانسین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید