انتخاب طالبانی و شیخ جنگی به عنوان روسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان عراق

به گزارش بلندانیوز، شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان بافل طالبانی و لاهور شیخ جنگی را به عنوان روسای مشترک این حزب انتخاب کرد.

انتخاب طالبانی و شیخ جنگی به عنوان روسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان عراق

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، پاول (بافل) طالبانی، پسر بزرگ جلال طالبانی، رئیس جمهوری فقید عراق و بنیانگذار اتحادیه میهنی و لاهور شیخ جنگی پس از نشست های طولانی رهبران اتحادیه میهنی کردستان به عنوان روسای مشترک حزب انتخاب شدند. در واقع طالبانی و شیخ جنگی از مجموع آراء 93 عضوی که در نشست حضور داشتند، آرای 92 تن را به دست آوردند.

شیخ جنگی در این نشست اظهار کرد: ماموریت اصلی ما به عنوان رئیس مشترک همگرایی با مردم است و با برادرم طالبانی همانند دو سرباز ناشناس تلاش خواهیم کرد.

طالبانی نیز تاکید کرد: ما هرگز این اطمینان را از دست نخواهیم داد و در کنار یکدیگر برای ارتقای حزب تلاش خواهیم کرد.

همچنین شورای رهبری اتحادیه میهنی روز سه شنبه ساختار داخلی حزب را تصویب کرد.

فرایند ملا محمود، از اعضای این شورا به شبکه رووداو گفت: ساختار داخلی حزب به اتفاق آرای اعضای حاضر تصویب شد، همچنین هیئتی به ریاست لاهور شیخ جنگی برای سفر به بغداد و مذاکره درباره کابینه جدید تشکیل شد.

ملا محمود افزود: در حالی که پیش از این اختلاف نظرهایی درباره ساختار ریاست مشترک، مسؤولان شورای عالی سیاسی اتحادیه به ریاست کوسرت رسول وجود داشتند، ساختار داخلی حزب بدون هیچ اعتراضی تصویب شد.

یک منبع آگاه پیشتر گفته بود، خانواده جلال طالبانی به برهم صالح، رئیس جمهوری عراق و یکی از رهبران این اتحادیه مخالفت خود را برای تصدی پست ریاست اتحادیه میهنی توسط او ابراز داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 549

به "انتخاب طالبانی و شیخ جنگی به عنوان روسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب طالبانی و شیخ جنگی به عنوان روسای مشترک اتحادیه میهنی کردستان عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید