اقدامات عاجل مسئولان دلگان برای مقابله با کرونا

به گزارش بلندانیوز، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان فرماندار دلگان سیستان وبلوچستان گفت: در کنار اجرای برنامه های دولتمردان طی 24 ساعت اخیر اقدامات فوری در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان با هدف پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی صورت گرفت.

اقدامات عاجل مسئولان دلگان برای مقابله با کرونا

مجتبی شجاعی اضافه کرد: دومین سبد غذایی کامل یک ماهه بین کلیه پاکبان ها، کفاشان سطح شهر، قشر موسوم به زباله گرد طی 24 ساعت آینده توزیع می گردد و تا روزی که شرایط فعلی بر جامعه حاکم باشد، سبدهای یک ماهه کامل اعم از خوراکی، بهداشتی، غذایی و پروتئینی بین آنان توزیع می گردد.

شجاعی بیان نمود: با جدیت تمام، تمامی مصوبات ملی و ضرورتهای محلی برای مقابله با کرونا، فرهنگ سازی و برخوردهای قضایی صورت خواهد گرفت و کماکان اجازه برگزاری جشن عروسی و تجمعات داده نخواهد شد.

فرماندار دلگان اضافه کرد: مجازات قضایی در انتظار افرادی که اقدام به فک پلمب بنمایند، خواهد بود.

شجاعی ادامه داد: شهرداری و نیروی انتظامی مکلف شدند کلیه وانت بارهای فروش میوه در سطح شهر را طی 24 ساعت آینده جمع آوری نمایند.

وی گفت: مرکز نقاهتگاه 50 تختخوابی نیز با کمک هلال احمر و بهداشت و درمان و همکاری ورزش و جوانان آماده راه اندازی است.

شجاعی گفت: فعالیت تمام دستگاهها در مدیریت بحران ارزیابی و نظارت می گردد.

همچنین نشست فرماندار دلگان، معاون سیاسی، بخشدار مرکزی و نماینده آستان قدس رضوی، با دهیاران بخش مرکزی دلگان در خصوص اعمال و مرور اقدامات مقابله با کرونا در روستاها برگزار شد.

نماینده آستان قدس رضوی گفت: 4000سبد غذایی طی هفته جاری و هفته آینده بین نیازمندان و خانواده فاقد هر نوع پوشش حمایتی نهادهای حمایتی به همت آستان قدس رضوی در روستاهای دلگان توزیع می گردد تا در ایام خانه نشینی کرونا، مشکل معیشتی برای نامبردگان ایجاد نگردد.

همزمان با نیمه شعبان و به منظور کمک به معیشت نیازمندان در ایام خانه نشینی بیماری کرونا نیز دومین بسته کامل حمایتی غذایی و بهداشتی بین نیروهای پاکبان و خدماتی شهرداری، کفاشان و دست فروشان دلگان توزیع شد.

این بسته ها با مساعدت ستاد مدیریت بحران دلگان، بانک کشاورزی، بهزیستی، هلال احمر و جمعی از خیرین اهدا شده است.

فرماندار دلگان گفت: تعهد نموده ایم تا زمانی که ضرورت باشد و درگیر کرونا باشیم، فرایند فوق ماهانه به هر شکل ممکن ادامه یابد.

معاون سیاسی فرمانداری دلگان نیز گفت: در ادامه بازداشت دامادها و پدرهای داماد که در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تذکرات و مصوبات را نادیده گرفته اند، طی شب قبل بازداشت پدر داماد در هودیان دلگان به دستور قاضی، که علی رغم تذکرات داده شده اقدام به برگزاری مراسم جشن عروسی نموده بود، انجام شد.

خدابخش پکیرشاهی گفت: همچنین در شب گذشته یک مراسم عروسی دیگر در بخش مرکزی با همکاری خانواده داماد، لغو و به تعویق افتاد.

وی ضمن تقدیر از اطلاع رسانی به موقع مردم و قاطعیت قاضی محترم گفت: با توجه به ممنوعیت برگزاری جشن عروسی و هر گونه مراسمات و تجمعات رسمی و غیر رسمی در طرح فاصله گذاری اجتماعی و بنا بر ماده 688 قانون مجازات اسلامی به عنوان یکی از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی و جرم و بنا به مصوبه شورای تامین شهرستان، با حضور به موقع عوامل محترم نیروی انتظامی، پدر داماد، دستگیر گشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 705

به "اقدامات عاجل مسئولان دلگان برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات عاجل مسئولان دلگان برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید