افزایش یک دلاری قیمت جهانی نفت

به گزارش بلندانیوز، کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ و نشانه هایی از ترمیم تدریجی تقاضا برای انرژی به دلیل کاهش محدودیت های اجتماعی در برخی کشور ها موجب شد تا قیمت نفت روز دوشنبه بیش از یک دلار افزایش یابد.

افزایش یک دلاری قیمت جهانی نفت

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، کاهش تولید تولیدکنندگان بزرگ و نشانه هایی از ترمیم تدریجی تقاضا برای انرژی به دلیل کاهش محدودیت های اجتماعی در برخی کشور ها موجب شد تا قیمت نفت روز دوشنبه بیش از یک دلار گران شود و به بالاترین رقم بیش از یک ماه اخیر برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و 34 سنت معادل 4.1 درصد رشد به 33 دلار و 84 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با یک دلار و 40 سنت معادل 4.8 درصد رشد به 30 دلار و 83 سنت رسید.

موعد معاملات نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن روز سه شنبه به اتمام می رسد، اما ظاهرا این بار دیگر خبری از تکرار افت تاریخی قیمت این شاخص نفتی به زیر صفر دلار همچون ماه گذشته نیست. ماه گذشته و در فاصله یک روز مانده به اتمام موعد معاملات نفتی برای تحویل در ماه آینده قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت منفی شد. افت شدید تقاضا و عدم وجود ظرفیت ذخیره سازی نفت اضافه بر مصرف دلیل این رویداد بی سابقه بود.

در حالی که شرکت های انرژی آمریکایی تعداد سکو های حفاری نفت و گاز خود را برای دومین هفته متوالی کاهش داده و به پایین ترین رقم تاریخی خود رسانده اند کاهش تولید نفت همچنان ادامه دارد. این شرایط سبب شده تا نگرانی ها در مورد پر شدن ظرفیت مخازن نفتی در کوشینگ اوکلاهاما تا حدی کاهش یابد.

این جو افزایشی در حالی در بازار نفت ایجاد شده که جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا چشم اندازی خوش بینانه را برای ترمیم اقتصادی در اواخر امسال ترسیم کرده است. وی یکشنبه شب در سخنانی گفت: با فرض اینکه شاهد موج دوم شیوع کرونا نباشیم، من فکر می کنم شاهد ترمیم با ثبات اقتصاد آمریکا در نیمه دوم سال خواهیم بود.

کاهش تولید قابل توجه نفت کشور های عضو اوپک پلاس نیز از عوامل اصلی رشد قیمت نفت طی هفته های اخیر عنوان شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 790

به "افزایش یک دلاری قیمت جهانی نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش یک دلاری قیمت جهانی نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید