از پیشنهاد رشوه دولت ترامپ به ابرنفتکش ایرانی چه می فهمیم؟

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران، یو اس ای تودیدر این تحلیل که توسط دیردر شسگرین (Deirdre Shesgreen)، کیم هجلمگارد (Kim Hjelmgaard) نگاشته شده آورده است:

از پیشنهاد رشوه دولت ترامپ به ابرنفتکش ایرانی چه می فهمیم؟

1. دولت ترامپ برای دستیابی به ابرنفتکش ایرانی آدریان دریا هر اقدامی از فشار دیپلماتیک گرفته تا اقدام حقوقی، تحریم های مالی و حتی پیشنهاد رشوه چند میلیون دلاری به کاپیتان این نفتکش استفاده کرد، اما تمام این اقدامات بازنده شد.

2. بازی موش و گربه ایران و دولت ترامپ بر سر این نفتکش بیانگر تنش های روزافزون در روابط دوکشور است و همانند سرنوشت این ابرنفتکش و خدمه آن، پیامد تنش های آمریکا و ایران نیز نامعلوم است.

3. کارشناسان می گویند توانایی ایران در دور نگه داشتن آدریان دریا از دسترسی دولت آمریکا بیانگر کاستی های راهبرد ایالات متحده و سیاست این کشور علیه ایران است.

4. باربارا اسلاوین (Barbara Slavin)، دبیر راه چاره آینده ایران در اندیشکده شورای آتلانتیک با تاکید بر این که ایرانی ها تسلیم این فشارها نخواهند شد، گفت: آنها هرگز نخواهند گفت آقای ترامپ لطفا اجازه بدهید دیداری با شما داشته باشیم.

5. اسلاوین اقدام برایان هوک در فرستادن ایمیل پیشنهاد رشوه 15 میلیون دلاری به کاپیتان نفتکش ایرانی را ناشیانه و بی سابقه دانست و گفت: من هرگز در عمرم چنین چیزی ندیده ام. وی با تشبیه این اقدام به تبلیغات بازاریابی پیش پاافتاده با شعار اطلاعات بانکی خود را برایم بفرست، فردا میلیونر خواهی شد، گفت: حتی نمی توانم تصور کنم که این ایده را چه کسی داده است.

6. مدنی، از شرکت تنکرترکرز (TankerTrackers)، می گوید نمی توان دلیل تمرکز دولت ترامپ بر این نفتکش خاص را فهمید اما فشار این دولت نتوانست مانع ایران از ارسال نفت به وسیله نفتکش ها و سایر روش ها به سوریه گردد.

7. اندرو سئردی (Andrew Serdy)، کارشناس حقوق دریانوردی در دانشگاه ساوث هامپتون انگلند جنوبی می گوید آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند به این زودی ها نفتکش ایرانی را توقیف کند. این نفتکش را نمی توان در آبهای سرزمینی یک کشور خارجی توقیف کرد و تنها جایی که آمریکا می تواند عملا شناور آدریان دریای یک را تحت پرچم ایران متوقف کند، هزاران مایل دورتر از موقعیت کنونی و در آبهای سرزمینی خودش یعنی ساحل شرقی آمریکاست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 74

به "از پیشنهاد رشوه دولت ترامپ به ابرنفتکش ایرانی چه می فهمیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پیشنهاد رشوه دولت ترامپ به ابرنفتکش ایرانی چه می فهمیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید