اثر خنثی رئیس جمهور آمریکا بر گردشگران

به گزارش بلندانیوز، مردم آمریکا برخلاف علاقه خود مجبور شده اند به دنبال مقاصد گردشگری جایگزین باشند و این در حالی است که معتقدند ایران از امنیت بالایی برخوردار است.

اثر خنثی رئیس جمهور آمریکا بر گردشگران

وب سایت تحلیلی و خبری آمریکایی SKIFT که در حوزه گردشگری فعال است در گزارشی با اشاره به تحریم های ایران توسط آمریکا نوشته است این تحریم ها تا سال جاری هیچ اثری بر علاقه مندی توریست های آمریکایی برای سفر به ایران نداشته و با آنکه دولت ترامپ کوشش می کرد مانع از سفر شهروندان این کشور به ایران گردد، اما به گفته فعالان و متصدیان تورهای مسافرتی در این کشور، آمریکایی ها معتقدند اتفاقا ایران از امنیت بالایی برای بازدیدنمایندگان برخوردار است. با این حال سال جاری آمار سفر آمریکایی ها با افت روبه رو شده که بیشتر ناشی از احتمال بروز جنگ و محدودیت هایی است که دولت ترامپ برای این سفرها ایجاد کرد. شرکت های مسافرتی در این زمینه می گویند ایران مقصد سفر بسیاری از کشورهای دنیاست و نه تنها گردشگران آمریکایی که حتی سایر گردشگران بعد از تهدیدهای ترامپ بیشتر از گذشته برای سفر به ایران از خود علاقه نشان می دهند.

در این ارتباط اما بعضی صاحب نظران، ترامپ و همکاران او به عنوان مثال بولتون را مورد سرزنش قرار می دهند. جینت مور یکی از فعالان حوزه گردشگری در ایالات متحده در این ارتباط می گوید از سال 2015 و بعد از امضای برجام آمریکایی های زیادی پا به ایران گذاشتند و از فرصت های توریستی در این کشور استفاده کردند، اما خروج ترامپ از این توافق باعث شد مشکلاتی برای شرکت های بین المللی گردشگری در آمریکا ایجاد گردد در حالیکه این محدودیت ها هیچ منطقی ندارند.

به نظر می رسد مردم آمریکا برخلاف علاقه خود مجبور شده اند به دنبال مقاصد گردشگری جایگزین باشند و این در حالی است که معتقدند ایران از امنیت بالایی برخوردار است. در این ارتباط مدیرکل ارتباطات یک مرکز مسافرتی با طبقه بندی سفرها به ایران در دو دسته معتقد است اگرچه آمریکایی ها به ناچار سفر خود به ایران را کاهش داده اند، اما به همان نسبت و حتی بیشتر رزروهایمسافران غیرآمریکایی مقیم این کشور به ایران افزایش یافته است. آنالیز های SKIFT حکایت از آن دارد که آمریکایی ها سال جاری 14 درصد ثبت نام برای سفر به ایران را کاهش داده اند. این موضوع فقط هم منحصر به آمریکا نیست.

بعضی آمارهای رسمی حکایت از آن دارند که سایر کشورها نیز برای بازدید از ایران و جاذبه های گردشگری آن بیش از گذشته از خود علاقه نشان می دهند. مدیر یک شرکت مسافرتی استرالیایی این گفته را تایید می نماید. SKIFT در بخش دیگری از گزارش خود به دنبال پاسخ به این سوال است که آیا سفر به ایران برای شهروندان آمریکایی از امنیت برخوردار است؟ بعضی مقامات آمریکایی با طرح شبهه هایی از جمله بروز خطر آدم ربایی، دستگیری و بازداشت شهروندان آمریکایی در ایران کوشش می نمایند چهره ایران را مخدوش نموده و سفر به آن را کاهش دهند، اما واقعیت آن است که مردم آمریکا اصلا چنین نظری ندارند. مسافران آمریکایی که پیش از این به ایران سفر نموده و همچنین مسئولان تورهای تفریحی همگی بر این موضوع اذعان دارند که ایران یکی از امن ترین نقاط دنیاست.

به عقیده آنها ایرانی ها مردمی خونگرم، دوست و مشتاق هستند و نباید گول تبلیغات منفی علیه آن ها را خورد. کسانی که پیش از این از ایران بازدید نموده اند معتقدند ایرانی ها بین مردم و دولت آمریکا تفاوت قائل هستند و هیچ دلیلی وجود ندارد که مردم ایالات متحده خود را از تماشای جاذبه های فرهنگی و توریستی ایران به دلیل شایعاتی که دولتمردان خودشان منتشر نموده اند محروم نمایند. یک آنالیز که سازمان گردشگری جهانی منتشر نموده حکایت از آن دارد در فاصله سال های 2014 تا 2016 مسافران آمریکایی که به ایران سفر نموده اند با 62 درصد رشد روبه رو شده اند هرچند از سال 2017 و با طرح ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا توسط ترامپ بعضی آمریکایی ها برنامه سفر خود به ایران را کاهش دادند که این موضوع هم به دلیل سیاست های ترامپ بود. براساس گزارش های منتشر شده، شرکت های توریستی آمریکایی بسیار به آینده خوش بین هستند و می گویند قطعا روال به خوبی گذشته خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

منبع: همگردی
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 12

به "اثر خنثی رئیس جمهور آمریکا بر گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر خنثی رئیس جمهور آمریکا بر گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید