اتوبوسرانی طی 4 سال گذشته مغفول واقع شده است

به گزارش بلندانیوز، به گزارش خبرنگاران، عباس حاج رسولیها پیش از ظهر شنبه، در یکصد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حادثه ای که در مکه و منا رخ داد به دلیل عدم توانایی آل سعود در مدیریت حج است، اظهار کرد: هشت دهم درصد از حجاج در حج امسال جان خود را از دست دادند و کمیته حقیقت یاب باید با جدیت این موضوع مهم را دنبال کند.

اتوبوسرانی طی 4 سال گذشته مغفول واقع شده است

وی با بیان اینکه در ابتدا مقامات سعودی حتی حاضر به ابراز تسلیت نبودند و مقصر را خود حجاج معرفی کردند، ادامه داد: اما پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب، رفتار خود را تغییر دادند و اجازه دادند وزیربهداشت کشور به عربستان سفر کند.

عضو کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه دولت طی چهار سال گذشته نه تنها به مترو رسیدگی نکرده بلکه به شرایط اتوبوسرانی نیز بی توجه بوده است، شرح داد: در گذشته زمانی که قیمت اتوبوس 100 میلیون تومان بود، 17.5 درصد از سهم خرید اتوبوس را شهرداری پرداخت می کرد و سایر هزینه خرید اتوبوس ها به عهده دولت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت اتوبوس 300 میلیون تومان است و دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل نمی کند، اضافه کرد: در گذشته مصوبه ای برای هزینه لاستیک و تعمیرات اتوبوس ها وجود داشت اما در حال حاضر به آن مصوبه عمل نمی شود.

حاج رسولیها اظهار داشت: براساس بخش نامه قیمت بلیط بین دولت، مردم و شهرداری تقسیم می شد اما طی چند سال اخیر دولت به این مهم توجهی نکرده است.

وی با بیان اینکه در گذشته که قیمت بنزین پنج ریال بود 10 درصد از فروش بنزین به شهرداری ها واگذار می شد، اضافه کرد: در حال تدوین برنامه ششم توسعه و بودجه سال آینده هستیم که باید به این موضوع توجه شود و شهردار ی ها باید تخصیص 10 درصد سوخت به مباحث حمل و نقل عمومی شهرها را به عنوان درآمد پایدار پیگیری کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 552

به "اتوبوسرانی طی 4 سال گذشته مغفول واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتوبوسرانی طی 4 سال گذشته مغفول واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید