آمریکا معافیت های هسته ای ایران را تمدید کرد

به گزارش بلندانیوز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، معافیت های هسته ای ایران را چهار محدودیت برنامه هسته ای ایران نامید که برای مدت 60 روز تمدید شده است.

آمریکا معافیت های هسته ای ایران را تمدید کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از واشنگتن پست، مورگان اورتاگس شامگاه دوشنبه در بیانیه ای مطبوعاتی خاطرنشان کرد گسترش مداوم فعالیت های هسته ای ایران قابل قبول نیست. اخاذی هسته ای رژیم از بزرگترین تهدیدات برای صلح و امنیت بین المللی است.

وی ادامه داد: همان طور که رئیس جمهوری ترامپ در اوایل امسال گفته است، ایران هرگز مجاز به داشتن سلاح هسته ای نخواهد بود. ما همچنان به استفاده از طیف وسیعی از ابزارهای دیپلماتیک و مالی خود برای محدود کردن فعالیت های بی ثبات نماینده در گسترش سلاح های هسته ای ایران ادامه خواهیم داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه نمود: ما همچنان از نزدیک بر همه تحولات برنامه هسته ای ایران نظارت خواهیم کرد و می توانیم این محدودیت ها را در هر زمان تنظیم کنیم.

در این معافیت های تحریمی، به شرکت های روسی، اروپایی و چینی اجازه داده می گردد تا بدون ایجاد مجازات های آمریکایی به کار خود در تاسیسات هسته ای غیرنظامی ایران ادامه دهند.

اما مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا این تمدید معافیت را تداوم محدودیت های مربوط به فعالیت اتمی ایران توصیف کرد و از نظر این روزنامه، آمریکا هنوز بخش هایی از توافق هسته ای را فسخ نکرده است.

این معافیت ها در حالی انجام می گردد که آمریکا در بحبوحه گسترش ویروس کرونا در دنیا و ایران، تروریسم مالی خود علیه مردم ایران را کاهش نداد و در هفته گذشته 15 فرد حقیقی و 5 نهاد وابسته به ایران را تحت تحریم قرار داد.

تا کنون هم در اثر تروریسم مالی، تبادل بانکی برای خرید تجهیزات پزشکی و ملزومات مورد احتیاج برای مقابله با کرونا میسر نشده است و ایران در تامین مایحتاج مربوطه با سختی فراوان روبرو است.

بر این اساس در سطح بین الملل، پویش های متعددی برای انتها دادن به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران به راه افتاده است.

علاوه بر دولت ترامپ، بعضی از اعضای کنگره آمریکا هم به شدت به دنبال تشدید تروریسم مالی و فشار بر مردم ایران هستند و همیشه خواهان برچیدن معافیت های هسته ای مربوط به سایت فردو هستند.

به دنبال خروج یکجانبه و خلاف قطعنامه شورای امنیت بین الملل از سوی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران در پنج گام، به تعهدات خود ذیل برجام کاهش داد و تاکید نمود هرگاه اروپایی ها بتوانند به تعهدات خود در این توافق عمل نمایند، این کاهش تعهدات برگشت پذیر خواهد بود.

310311

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 679

به "آمریکا معافیت های هسته ای ایران را تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا معافیت های هسته ای ایران را تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید