آمریکا معافیت تحریم هواوی را برای 90 روز دیگر تمدید کرد

به گزارش بلندانیوز، هواوی در سه ماه گذشته با مجوز محدودی که از جانب دولت آمریکا دریافت نموده، با شرکت های آمریکایی همکاری نموده است. با توجه به اینکه این شرکت همچنان در لیست سیاه وزارت بازرگانی واقع شده است و امروز این معافیت 90 روزه به خاتمه رسید، حالا بر اساس تصمیم دولت آمریکا، شرکت هواوی برای 90 روز دیگر به صورت محدود می تواند با شرکت های آمریکایی همکاری داشته باشد. وزارت بازرگانی آمریکا ساعاتی قبل به وسیله شبکه تلویزیونی فاکس این خبر را تایید نموده است.

آمریکا معافیت تحریم هواوی را برای 90 روز دیگر تمدید کرد

یکی از مهم ترین دلایل تمدید این معافیت، به شبکه های مخابراتی در مناطق روستایی آمریکا برمی گردد که تا حد زیادی به تجهیزات هواوی متکی هستند و با تمدید این معافیت، زمان بیشتری برای کاهش این وابستگی در اختیار دارند. البته با توجه به وسعت این موضوع، احتمالا این فرصت جدید هم برای کاهش وابستگی کافی نخواهد بود.

علاوه بر این، وزارت بازرگانی آمریکا 46 زیرمجموعه دیگر هواوی را هم در فهرست سیاه قرار داده که با این کار هواوی برای دور زدن تحریم ها کار سخت تری در پیش خواهد داشت. با توجه به تمدید این معافیت، هواوی می تواند به پشتیبانی از محصولات خود مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها ادامه دهد. این شرکت مدتی قبل برنامه خود را در خصوص ارائه اندروید Q برای گوشی های خود اعلام نمود و این تمدید منجر به ساده تر شدن این فرایند می گردد.

منبع: 9To5Google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 80

به "آمریکا معافیت تحریم هواوی را برای 90 روز دیگر تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا معافیت تحریم هواوی را برای 90 روز دیگر تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید