آفریقا، انهدام مقر داعش در لیبی، هشدار الجزابر به یک رسانه فرانسوی

به گزارش بلندانیوز، انهدام مقر تروریست های داعشی در لیبی و دستگیری 3 تن از عناصر این گروه تروریستی ، تظاهرات دانشجویان سودانی در شهر ام درمان، هشدار دولت الجزایر به شبکه فرانس 24 و تمدید ماموریت صلحبانان سازمان ملل در سودان جنوبی از جمله اخبار آفریقاست.

آفریقا، انهدام مقر داعش در لیبی، هشدار الجزابر به یک رسانه فرانسوی

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال حمله پهپادی امروز به شهر اوباری واقع در جنوب غربی لیبی، نیروهای موسوم به ارتش ملی این کشور به یک مقر داعش در حومه این شهر حمله کردند.

به نوشته رسانه های لیبی، یک مقام نظامی لیبی درباره این حمله اظهارداشت: در جریان عملیات امروز ارتش ملی لیبی به مقر داعش در حومه شهر اوباری سه عضو این گروه تروریستی دستگیر شدند.

یک مقام امنیتی لیبی به شبکه تلویزیونی لیبی 218 گفت: حمله پهپادی امروز به شهر اوباری توسط نظامیان آمریکایی مستقر در آفریقا صورت گرفته است.

گفته می گردد نظامیان آمریکایی با هدف ضربه زدن به عناصر وابسته به شبکه القاعده و سایر گروههای تروریستی در جنوب لیبی هر از گاهی اقدام به چنین حملاتی می نمایند.

تظاهرات در سودان

دانشجویان سودانی در اعتراض به کشته شدن یک دانشجوی دانشگاه اسلامی ام درمان در این شهر امروز تظاهرات کردند.

به نوشته روزنامه الانتباهه چاپ خارطوم، این دانشجو در داخل دانشگاه و در نزدیکی خوابگاه دانشجویان به قتل رسیده است.

با انتشار خبر قتل این جوان، دانشجویان خشمگین به خیابان ها ریختند و با سردادن شعارهایی خواهان تامین امنیت جانی دانشجویان در دانشگاه و دستگیری و مجازات عاملان این قتل شدند.

پلیس پلیس سودان تحقیقات خود را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان قتل این دانشجو آغاز نموده است.

هشدار الجزایر به فرانس 24

وزارت ارتباطات الجزایر به اقدامات تحریک آمیز شبکه فرانس 24 درخصوص پوشش اخبار مربوط به تظاهرات مسالمت آمیز مردم الجزایر به این شبکه هشدار داد.

به نوشته روزنامه الخبر الیومی چاپ الجزیره، وزارت ارتباطات الجزایر در بیانیه خود تاکید نموده است: شبکه فرانس 24 با نادیده دریافت اصول حرفه ای اخبار تظاهرات مسالمت مردم این کشور در آدینه گذشته را پوشش داد و با استفاده از عکس های آرشیوی کوشش کرد، به سازمان های ارتجاعی و تجزیه طلب یاری کند.

بر اساس این بیانیه، وزیر ارتباطات الجزایر با احضار مسئول دفتر شبکه فرانس 24 دراین کشور به او خبر داد که فعالیت این شبکه غیر حرفه ای و مخرب است و الجزایر آسیب می رساند .

عمار بلحیمر توضیح داد: پیش از لغو پروانه فعالیت فرانس 24 در الجزایر این آخرین هشداری است که به این شبکه داده می گردد.

تمدید ماموریت صلحبانان در سودان جنوبی

شورای امنیت در نشست اخیر خود ماموریت صلحبانان سازمان ملل در سودان جنوبی را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

دیپلمات های مستقر در سازمان ملل به خبرگزاری فرانس پرس گفتند: شورای امنیت در مصوبه خود تغییر درباره تغداد صلحبانان سازمان ملل در سودان جنوبی ایجاد نکرد.

بر اساس مصوبه شورای امنیت هم اکنون 17 هزار صلحبان سازمان ملل در سودان جنوبی مستقرند و چنانچه شرایط امنیتی لازم فراهم گردد، تعداد این صلحبانان تغییر خواهد نمود.

آتش جنگ های داخلی در سودان جنوبی به مدت 6 سال فروزان بود، اما با تشکیل دولت وحدت ملی دراین کشور رسما به جنگ مزبور انتها داده شد.

در جریان جنگ های داخلی سودان جنوبی بیش از 380 هزار نفر جان خود را از دست دادند و افزون بر چهار میلیون نفر هم آواره شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: bolandanews.ir شناسه مطلب: 1294

به "آفریقا، انهدام مقر داعش در لیبی، هشدار الجزابر به یک رسانه فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آفریقا، انهدام مقر داعش در لیبی، هشدار الجزابر به یک رسانه فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید